Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak należy prawidłowo przygotować rejestr wyjść grupowych uczniów na podstawie rozporządzenia zmieniającego z 31.10.2018? Przepisy nie definiują co należy rozumieć przez wyjścia grupowe. Na dyrektorze spoczywa obowiązek stworzenia zamkniętego katalogu wyjść oraz określić zasady obowiązujące przy ich organizacji. Proszę o rzeczową podpowiedź jak merytorycznie poprawnie taki dokument przygotować.
W rejestrze wyjść grupowych uczniów odnotowuje się wszystkie inne wyjścia poza teren przedszkola niż wycieczki przedszkolne, o których mowa w § 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki, Dz.U. z 2018 r., poz. 1055, a w związku z tym dyrektor nie jest uprawniony do rezygnowania z ewidencjonowania w rejestrze jakichkolwiek wyjść grupowych lub określania katalogu wyjść, które będą odnotowywane w rejestrze. Rejestr wyjść grupowych uczniów musi zawierać: datę, miejsce i godzinę wyjścia lub zbiórki uczniów, cel lub program wyjścia, miejsce i godzinę powrotu, imiona i nazwiska opiekunów, liczbę uczniów oraz podpisy opiekunów i dyrektora.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie odnośnie kompetencji dyrektora w kwestii sprawowanego nadzoru. Jestem pracownikiem poradni psychologiczno-pedagogicznej. Mój dyrektor w ostatnim czasie do formułowanych przeze mnie i innych specjalistów opinii i orzeczeń zaczął dopisywać swoje wnioski, zalecenia tzn. uzupełniać już napisane opinie słusznymi, jego zdaniem, uwagami. Większość specjalistów nie zgadza się z tymi dodatkowo naniesionymi informacjami. Dokument taki wraca do pracownika, gdzie następnie ma on podpisać się pod sformułowaniami, których nie jest autorem. Czy taka ingerencja w niezależność opinii (jeśli nie narusza ona przepisów oraz jest zgodna z zebranym materiałem), ma podstawę prawną? Co z ochroną praw autorskich? Pod opinią podpisują się konkretni specjaliści i to oni biorą w dużej mierze odpowiedzialność za swoje słowa. Proszę o poradzenie mi jak daleko sięgają tutaj uprawnienia dyrektora.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin z muzyki będzie w klasach: 1,2,3,4,5,6,szkoły podstawowej specjalnej dla niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami, a ile w klasie 3 gimnazjum specjalnego (dla w/w uczniów)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń został przyjęty do 3 klasy gimnazjum w którym obowiązuje - obowiązkowy: j. angielski, - dodatkowe: - j. rosyjski, j. francuskiego. Uczeń przez 2 lata uczył się j. niemieckiego - jako język dodatkowy. Na prośbę rodzica został przyjęty, naukę kontynuuje na własną rękę. Czy takie ustalenia są zgodne z prawem? Co należy wpisać w arkuszu ocen i na świadectwie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica III klasy gimnazjum w I półroczu roku szkolnego 2013/2014 była nieklasyfikowana ze wszystkich przedmiotów ze względu na nieusprawiedliwione nieobecności. Do szkoły uczęszczała w zasadzie tylko prze pierwsze 2 tygodnie września. Powrót dziewczyny do szkoły nastąpił 10.03.2014 r. Czy rada pedagogiczna może się zgodzić na 14 egzaminów klasyfikacyjnych? W jakim terminie je zorganizować? Uczennica otrzymała na półrocze naganną ocenę zachowania. Nie przejawia jednak innych oznak demoralizacji. Sprawa tych nieobecności jest skomplikowana, bez wątpienia jednak zawiniona przez uczennicę.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Poproszę o przykład projektu ewaluacji Obszar IV Wymaganie 4.1
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe