Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak należy realizować treści edukacji zdrowotnej w klasie VII z zajęć wf? Czy podajemy je w trakcie zajęć praktycznych czy mają stanowić oddzielny blok teoretyczny w ramach wf?
Nauczyciele powinni korzystać ze wskazówek doradców metodycznych lub gotowych programów nauczania zatwierdzonych przez MEN, albo też opracować sami na podstawie uprawnień ustawowych
Edukacja zdrowotna w kl. VII-VIII obejmuje:
1. W zakresie wiedzy. Uczeń: 1) wymienia czynniki, które wpływają pozytywnie i negatywnie na zdrowiei samopoczucie, oraz wskazuje te, na które może mieć wpływ; 2) omawia sposoby redukowania nadmiernego stresu i radzenia sobie z nimw sposób konstruktywny; 3) omawia konsekwencje zdrowotne stosowania używek i substancjipsychoaktywnych w odniesieniu do podejmowania aktywności fizycznej; 4) wymienia przyczyny i skutki otyłości oraz nieuzasadnionego odchudzania sięi używania sterydów w celu zwiększenia masy mięśni; 5) wyjaśnia wymogi higieny wynikające ze zmian zachodzących w organizmiew okresie dojrzewania.
2. W zakresie umiejętności. Uczeń: 1) opracowuje rozkład dnia, uwzględniając proporcje między pracą a wypoczynkiem,wysiłkiem umysłowym a fizycznym, rozumiejąc rolę wypoczynku w efektywnymwykonywaniu pracy zawodowej; 2) dobiera rodzaj ćwiczeń relaksacyjnych do własnych potrzeb; 3) demonstruje ergonomiczne podnoszenie i przenoszenie przedmiotów o różnejwielkości i różnym ciężarze.Oznacza to, że o sposobie realizacji tych zagadnień powinien zdecydować nauczyciel wf na podstawie wybranego programu lub opracowanego przez siebie (lub też w zespole nauczycieli) i włączonego do szkolnego zestawu programów nauczania wg procedur ustawowych.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczeń, któremu w wyniku klasyfikacji śródrocznej ustalono z przedmiotu ocenę niedostateczną ma obowiązek "zdania semestru" na zasadach określonych przez nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń kończący szkołę podstawową i uczeń kończący gimnazjum może otrzymać stypendium za wyniki w nauce i osiągnięcia sportowe jeżeli wychowawcy złożyli wnioski o przyznanie stypendium po drugim semestrze, tj. jeszcze w roku szkolnym, tzn. do 31 sierpnia? Wnioski spełniały kryteria przyznania stypendium, zgodnie z art. 90 g ustawy o systemie oświaty oraz regulaminem szkolnym. Czy, jeżeli dyrektor przyznawał do tej pory tym uczniom, a od 1 września -absolwentom stypendia, jest to nie zgodne z prawem? Jeżeli tak, to co w tej sytuacji ma zrobić, zwrócić do organu prowadzącego niesłusznie przyznane stypendia uczniów, czy to zależy już od organu prowadzącego, bo zgodnie z ustawą stypendia przyznaje się w ramach posiadanych przez szkołę środków finansowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do przedszkola niepublicznego uczęszcza dziecko z orzeczeniem o kształceniu specjalnym (autyzm wczesnodziecięcy) i opinia potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. Do grupy przedszkolnej przydzielono nauczyciela, który ukończył studia z oligofrenopedagogiki. Czy ten nauczyciel może prowadzić terapię pedagogiczną zaleconą w opinii WWR?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel 29.10.2022 r. nabywa prawa emerytalne (kobieta 60 lat) jest zatrudniony na czas nieokreślony na pełnym etacie. Czy w roku szkolnym 2021/2022 może pójść na urlop dla poratowania zdrowia, wrócić na dwa miesiące i przejść na emeryturę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy z dotacji można finansować posiłki dla dzieci w przedszkolu? Czy tą sprawę regulują przepisy ogólne? Czy zapis może zakwestionować Urząd Miasta? Czy informację o finansowaniu dożywiania z dotacji należy zawrzeć w Statucie placówki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe