Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak należy wydać duplikat świadectwa dla ucznia, który ukończył szkołę w roku szkolnym 2015/2016 wiem, że na pierwszej stronie u góry należy umieścić wyraz „Duplikat”, a na końcu dokumentu dodać wyrazy „oryginał podpisali” i wymienić nazwiska osób, które podpisały oryginał świadectwa . Czy na druku seryjnym na pierwszej stronie gdzie jest miejsce na pieczątkę dyrektora i podpis oraz na pieczęć urzędową należy to uzupełnić podczas wydawania duplikatu? skoro na końcu piszemy „oryginał podpisali”? Czy zostawić pierwszą stronę bez podpisu dyrektora i pieczęci urzędowej i tylko na ostatniej stronie podpis dyrektora?
W przypadku utraty oryginału świadectwa osoba, która otrzymała dokument, może wystąpić do szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu świadectwa. Szkoła sporządza duplikat świadectwa na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania. Duplikat wydaje się na druku według wzoru obowiązującego w dniu wydania oryginału świadectwa. Na pierwszej stronie u góry należy umieścić wyraz "Duplikat", a na końcu dokumentu dodać wyrazy "oryginał podpisali" i wymienić nazwiska osób, które podpisały oryginał świadectwa, dyplomu lub zaświadczenia, lub stwierdzić nieczytelność podpisów oraz zamieścić datę wydania duplikatu i opatrzyć pieczęcią urzędową. Na duplikacie nie umieszcza się fotografii absolwenta. Na pierwszej stronie nie umieszcza się pieczęci urzędowej szkoły. Na duplikacie nie podpisuje się dyrektor, wydający duplikat. Jeżeli szkoła, posiada dokumentację przebiegu nauczania, a brak jest druku świadectwa według wzoru obowiązującego w dniu wydania oryginału, duplikat wydaje się na przygotowanym przez szkołę formularzu zgodnym z treścią oryginału świadectwa. 6.Na dokumencie, na którego podstawie wydano duplikat świadectwa, należy umieścić adnotację o wydaniu duplikatu i odnotować tożsamość osoby odbierającej duplikat, stwierdzoną na podstawie dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość. W przypadku przesyłania duplikatu pocztą doręczenie następuje listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, które dołącza się do dokumentu, na którego podstawie wydano duplikat. Duplikat ma moc oryginału i może być wydany ponownie. Należy więc postąpić dokładnie tak, jak opisuje przytoczona treść rozporządzenia.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (ze zm.) w szczególności § 22.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dyrektor powołał wicedyrektora do 31 sierpnia 2016 r. Aktualnie w wyniku trudnej sytuacji osobistej dyrektor złożył organowi prowadzącemu rezygnację ze stanowiska. Rezygnacja została przyjęta. Czy dyrektor musi/powinien odwołać wicedyrektora, który ma powołanie jeszcze na dwa lata i sam nie wyraża woli rezygnacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń, który w I semestrze uzyskał 5 ocen w tym 3 niedostateczne w drugim semestrze 6 ocen w tym 6 niedostatecznych, a jego frekwencja za cały rok szkolny wynosi 45,45 % powinien być na koniec roku szkolnego nieklasyfikowany, czy z mocy prawa powinien mieć wystawioną ocenę roczną niedostateczną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W oparciu o jakie przesłanki prawne należy przygotować arkusz organizacyjny bursy szkolnej na rok szkolny 2017/2018?
Kto w bursie od wrzesnia 2017r. powinien realizować zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej - wychowawca grupy czy pedagog/psycholog jako specjalista w aspekcie zmian w KN (w art.42 po 2c dodanie 2d). Czy zatem należy utworzyć stanowisko psychologa/pedagoga?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jakiej podstawie mogę przyjąć do szkoły podstawowej dziecko, które uczęszczało do szkoły w Anglii, od nowego roku szkolnego będzie należało do obwodu mojej szkoły, w Anglii ukończy klasę I (rocznik 2007)? Jakich dokumentów powinnam wymagać od rodzica i do której klasy skierować dziecko?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o rozwianie wątpliwości dotyczących prowadzenia zajęć rewalidacyjnych, terapeutycznych. Przedszkole niepubliczne, nie ma przerwy wakacyjnej. Mam dwoje dzieci z opinią WWR i jedno z orzeczeniem (autyzm). Czy w wakacje obligatoryjnie prowadzi się zajęcia ze specjalistami (psycholog, logopeda), czy też można zrobić przerwę po uprzednim przygotowaniu zaleceń przez specjalistów dla rodziców dzieci i wychowawcy? Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe