Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak poprawić świadectwo pracy wystawione przez poprzedniego dyrektora (4 lata temu). Błąd polega na ustaniu stosunku pracy innym niż w umowie. Czy może poprawić ten błąd obecny dyrektor i z jaką datą?
Kodeks pracy przewiduje mozliwość złozenia przez pracownika wniosku o sprostowanie świadectwa pracy w ciągu 7 dni od daty jego otrzymania. Termin ten jest terminem obowiązującym i ustanowionym dla pracownika. Pracodawca moze taki wniosek uwzględnić lub nie. Jezeli pracownik zgłosił się do pracodawcy o sprostowanie świadectwa pracy po 4 latach, uwzględnienie takiego wniosku zalezy od woli pracodawcy.
Do czynności tych stosuje się przepisy Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania.
Zgodnie z nim, pracodawca zawiadamia pracownika na piśmie o negatywnym wyniku rozpatrzenia wniosku o sprostowanie świadectwa pracy w ciągu 7 dni od dnia otrzymania tego wniosku. W razie uwzględnienia wniosku, pracodawca wydaje pracownikowi w tym terminie nowe świadectwo pracy.
Oznacza to, ze poprawiając błąd w świadectwie pracy, wydaje się nowy dokument, czyli z datą dzisiejszą i podpisany przez obecnego dyrektora.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Powrót po urlopie rodzicielskim.
1. Nauczycielka - logopeda przebywająca obecnie na urlopie macierzyńskim i rodzicielskim wraca do pracy w marcu 2019 r. Na jej zastępstwo została zatrudniona inna osoba. Dyrektor chciałby, żeby umowa z zastępującym logopedą trwała do końca zajęć dydaktycznych w 2019 r. ze względu na specyfikę stanowiska (zmiana w trakcie roku szkolnego nie byłaby dobra dla uczniów). Mając na względzie fakt, iż po urlopie związanym z rodzicielstwem należy zapewnić pracownikowi powrót na to samo stanowisko, czy w sytuacji, kiedy nauczycielka sama napisze prośbę o przeniesienie (po powrocie) na stanowisko wychowawcy świetlicy - nie będzie to błędem, a jeśli nie będzie, to kiedy powinna zwrócić się z taką prośbą do pracodawcy - w maju 2018, kiedy trwa ruch kadrowy?
2. Jak postąpić w sytuacji, kiedy dla nauczycielki wracającej do pracy po urlopie rodzicielskim nie ma stanowiska, które uprzednio zajmowała. Sytuacja dotyczy edukacji wczesnoszkolnej. Obecnie w szkole jest 6 oddziałów (klas) III, natomiast przewidywana liczba oddziałów (klas) I w r. sz. 2018/2019, to zaledwie 3.
2a. Jaką podstawę prawną wypowiedzenia należy zastosować w stosunku do pozostałych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, kiedy większość z nich, to nauczyciele mianowani i niestety nie będzie dla nich zatrudnienia w edukacji wczesnoszkolnej (obecnie 6 oddziałów II, w nowym roku szkolnym klas I zaledwie 3)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W nawiązaniu do pytania z dnia 13.01.2015 r. odnośnie przyznania dodatku funkcyjnego dla wicedyrektora szkoły na czas nieobecności dyrektora proszę o ustosunkowanie się do Rozporządzenia MEN z dnia 03.04.2009 (wcześniej z dnia 02.02.2005 r.) w sprawie dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez organy administracji rządowej - § 4 ust.2. Czy przytoczone przepisy mają w tym przypadku zastosowanie?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy w związku z wejściem nowych przepisów odnośnie urlopów w szkole feryjnej dyrektor na pewno może udać się na urlop w czasie innym niż ferie czy wakacje?
- Jak zwolnić nauczyciela w związku z brakiem godzin lekcyjnych? Jeżeli mam np. 6 nauczycieli danego przedmiotu i muszę kogoś zwolnic to jakie zastosować kryteria? Jaką podstawę prawną zastosować by nie trafić do Sądu Pracy. Pozdrawiam
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Umowa wygasa 31.08.2019 r., we wrześniu 2019 roku pracownik kończy 60 lat i nabywa prawa emerytalne. Pytanie czy ostatni pracodawca ma obowiązek wypłacić odprawę emerytalną?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe