Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak wygląda wskaźnik zwiększający kwotę dotacji celowej na podręczniki i ćwiczenia w przypadku niepełnosprawności sprzężonych?
Obecnie obowiązujące rozporządzenie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie wysokości wskaźników zwiększających kwoty dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe dla uczniów niepełnosprawnych (Dz.U.z 2018 r. poz. 615 z późn. zm.) nie posługuje się pojęciem „niepełnosprawności sprzężonej”. W rozporządzeniu jest mowa o uczniach:
• niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim;
• niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym lub znacznym;
• niesłyszących;
• słabosłyszących;
• z autyzmem w tym z zespołem Aspergera);
• słabowidzących (druk niepowiększony);
• słabowidzących (druk powiększony);
• niewidomych (podręczniki niewydrukowane w systemie Braille'a);
• niewidomych (podręcznik wydrukowane w systemie Braille'a).
Wysokość wskaźników określona jest w podziale na niepełnosprawności i klasy. Można zapoznać się z nim pod następującym linkiem: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20180000615
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W tym roku pierwszy raz dla uczniów pierwszej klasy liceum i technikum, nauczyciele zgodnie z wykazem MEN dokonali wyboru podręcznika z listy podręczników wieloletnich.Czy będą one finansowane z dotacji celowej? Brak jest jakiejkolwiek informacji na ten temat.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w określeniu podstawy prawnej porozumienia dotyczącego opieki świetlicowej sprawowanej przez nauczycieli szkoły nad dziećmi przedszkolnymi, pomiędzy dyrektorem przedszkola, a dyrektorem szkoły, działającymi w jednym budynku (Placówki odrębne, nie funkcjonują w zespole).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ramach 40 godzin pracy nauczyciela, dyrektor szkoły może zobowiązać nauczycieli do prowadzenia dodatkowych zajęć na świetlicy szkolnej zamiast np. dodatkowych kół zainteresowań (SKS, kółko przyrodnicze), jeżeli konieczność zapewnienia opieki świetlicowej wynika z potrzeb szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzic może zrezygnować z nauczyciela wspomagającego? Jest to uczeń z zespołem Aspergera w 3 gimnazjum.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia z uczniem dyslektycznym może prowadzić psycholog po kursie szkoleniowym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe