Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaką adnotację o nauczaniu języka wpisujemy w klasach 1-3 SP. Uczniowie rozpoczynają naukę języka angielskiego w klasie pierwszej.
Zgodnie z § 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2019 r. poz. 1700) po ukończeniu nauki w danej klasie uczeń szkoły dla dzieci i młodzieży, zależnie od wyników klasyfikacji rocznej, otrzymuje świadectwo szkolne promocyjne potwierdzające uzyskanie albo nieuzyskanie promocji do klasy programowo wyższej.
Z kolei zgodnie z punktem 10 załącznika nr 1 do ww. rozporządzenia w części świadectwa przeznaczonej na wpisanie obowiązkowych zajęć edukacyjnych należy wpisać obowiązkowe zajęcia edukacyjne zgodnie z kolejnością przyjętą w ramowym planie nauczania dla danego typu szkoły. Zajęcia z języka angielskiego należą do zajęć obowiązkowych. Dlatego też ocenę z tego przedmiotu należy ująć na świadectwie. W zależności od tego co jest ustalone w statucie szkoły może to być ocena „zwykła” lub opisowa, gdyż art. 44i ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2019 r., poz. 1481 z późn. zm.) ustalenie formy oceny w klasach I-III pozostawia Radzie Pedagogicznej, która uchwala statut szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Sprawa dotyczy szkoły ponadgimnazjalnej. W bliskim sąsiedztwie szkoły jest sklep do którego uczniowie w trakcie przerw wychodzą po zakup drugiego śniadania. Kto odpowiada za bezpieczeństwo ucznia, który w trakcie przerwy opuszcza teren szkoły? Czy dyrektor szkoły może zobowiązać nauczyciela do przerw na zewnątrz budynku szkoły w każdych warunkach (lato, zima, deszcz itp.)?
- Witam,
proszę o informację w zakresie liczby godzin wynikających z art.42 Karty Nauczyciela w szkole ponadgimnazjalnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam,
Bardzo proszę o udzielenie odpowiedzi na pytanie dotyczące realizacji podstawy programowej przez nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Nauczycielka w cyklu trzech lat ma obowiązek zrealizować min. 95 godz. zajęć komputerowych. W pierwszym roku zrealizowała 1 godzinę, w drugim 40. W związku z nierytmicznym realizowaniem tych zajęć, dyrektor w klasie trzeciej przydzielił 1 godz. tygodniowo nauczycielowi informatyki o czym nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej została poinformowana w kwietniu. Licząc ok. 36 tygodni w ciągu roku, brakować będzie ok. 18-19 godzin, które powinna zrealizować nauczycielka z edukacji wczesnoszkolnej. Odmówiła kategorycznie, twierdząc, iż do realizacji tych godzin wyznaczony jest już inny nauczyciel, a ona już nie ma prawa prowadzić tego typu zajęć. Co w takiej sytuacji ma zrobić dyrektor wobec zaistniałego problemu. Kto powinien zrealizować brakujące godziny i czy dyrektor może w jakiś sposób wyegzekwować zaległe godziny z kl. I-II. Bardzo proszę o pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor nie chce udzielić informacji na radzie pedagogicznej, na jakie cele i formy doskonalenia przeznaczył środki finansowe czy ma prawo odmówić odpowiedzi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku z dłuższą nieobecnością logopedy, za zgodą organu prowadzącego przydzieliłam drugiemu nauczycielowi - logopedzie 13 godzin ponadwymiarowych. Zdaję sobie sprawę, że jest to niezgodne z przepisami, ale nie mogłam znaleźć specjalisty w środku roku szkolnego, a nie chciałam dzieciom przerwać terapii. Proszę mi powiedzieć jakie konsekwencje mogą mi grozić? Poszukiwałam nauczyciela poprzez stronę KO oraz w okolicznych szkołach.Jaki wybór byłby słuszny: brak zajęć, czy złamanie przepisu dotyczącego liczby godzin ponadwymiarowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe