Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaki dziennik powinien prowadzić nauczyciel realizujący dodatkowe zajęcia lekcyjne z języka polskiego dla dziecka powracającego zza granicy? Czy jest to forma udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Czy w dzienniku powinien być program indywidualnej pracy z dzieckiem, czy może plan pracy z dzieckiem?
Dodatkowe zajęcia z języka polskiego dla ucznia powracającego z zagranicy nie są formą pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Są jedynie dodatkowym, czasowym wsparciem edukacyjnym, jakie przysługuje temu dziecku. Zgodnie z § 11.1 rozporządzenia MEN z dnia z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 31 sierpnia 2017r, poz.1646) zajęcia te dokumentuje się w Dzienniku zajęć innych, wpisując tam (§ 11.2): imię i nazwisko ucznia, daty i tematy przeprowadzonych zajęć, liczbę godzin tych zajęć oraz odnotowuje się obecność ucznia na zajęciach. Przeprowadzenie zajęć nauczyciel potwierdza podpisem.
Wspomnianemu uczniowi, poza dodatkowymi zajęciami z języka polskiego, przysługuje oddzielnie także pomoc psychologiczno-pedagogiczna w formie odpowiadającej jego indywidualnym potrzebom i możliwościom, np. grupowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z języka polskiego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Edukacja domowa. Uczeń realizuje edukację domową poza granicami kraju. Egzaminy kwalifikacyjne zostały wyznaczone na 7 i 8 czerwca (oczywiście poinformowano matkę dziecka o terminie). 4 czerwca matka skontaktowała się tel. ze szkoła i poinformowała, że ze względów finansowych dziecko nie przyjedzie na egzaminy w wyznaczonym terminie. Proszę o informację czy w takiej sytuacji uczeń może/powinien mieć wyznaczone egzamin klasyfikacyjny w sierpniu, a jeśli tak, jaka jest podstawa prawna regulująca takie działanie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy wnioski z planu nadzoru przedstawia się organowi prowadzącemu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dokument na życzenie
proszę o Arkusz monitorowania nowej podstawy programowej w przedszkolu
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- w grupie przedszkolnej znajduje się dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydanym ze względu na niedowidzenie i niepełnosprawność ruchową. W celu kształcenia tego dziecka zatrudniono nauczyciela wspierającego. W jakich inny przypadkach lub z jakiej innej niepełnosprawności z której wydaje się orzeczenie o kształceniu specjalnym zatrudnia się nauczyciela wspierajacego
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W uzupełnieniu do mojego poprzedniego pytania Oczywiście wiem o zmianie rozporządzenia MEN w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczyciela ..., interesuje mnie kwestia okresu zatrudnienia , czy tu jest jakaś zmiana?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe