Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaki wymiar zajęć z języka angielskiego powinien być realizowany w przedszkolu w grupie 3-latków, 4-latków, 5-latków i 6-latków?
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego nie określa czasu trwania i częstotliwości zajęć z języka obcego. Sposób realizacji zajęć określa dopuszczony przez dyrektora do użytku program wychowania przedszkolnego zgodny z podstawą programową, a czas i częstotliwość trwania zajęć – ramowy rozkład dnia, ustalany przez dyrektora przedszkola na wniosek rady pedagogicznej, służący za podstawę opracowania ramowego rozkładu dnia przez nauczyciela oddziału, z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań dzieci (załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej, Dz.U. z 2017 r., poz. 356 ze zm., art. 22a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2017 r., poz. 2198 ze zm., § 12 ust. 4 i 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, Dz.U. z 2019 r., poz. 502).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka przedłożyła dyrektorowi dyplom ukończenia studiów w formie stacjonarnej na kierunku: Pedagogika, specjalność: Pedagogika wczesnoszkolna z wychowaniem przedszkolnym i uzyskała tytuł zawodowy licencjata. Na dyplomie tym brakuje informacji, czy uzyskała przygotowanie pedagogiczne. Zaglądając w suplement do dyplomu w informacjach o uprawnieniach posiadacza dyplomu widnieje następująca treść: „posiadane kwalifikacje oraz uprawnienia zawodowe: uprawnienia do wykonywania zawodu nauczyciela zgodnie z przepisami Rozporządzenia MEN z dnia 12.03.2009 r. (Dz. U. Nr 50 poz. 400)”. Czy jest to jednoznaczne z uzyskaniem przygotowania pedagogicznego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna przyjęcia dziecka 3 letniego do oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej? Czy 3, 4 i 5 latki mogą być w jednej grupie - oddziale przedszkolnym z uwagi, że łączna ilość dzieci nie przekracza 25 osób?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel pracuje w dwóch szkołach na dwóch oddzielnych umowach(nie uzupełnia etatu). W każdej szkole ma pół etatu. W nowym roku szkolnym chce iść na urlop dla poratowania zdrowia czy w tym przypadku można mu go udzielić? Czy są jakieś ograniczenia w przywilejach dla nauczyciela zatrudnionego na tych zasadach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o przykład ramowego rozkładu dnia w oddziale przedszkolnym zgodnego ze zmienionymi przepisami prawa dot. nauczania religii.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy pozytywna opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej w sprawie realizacji obowiązku szkolnego poza szkołą jest wydawana na rok, na etap edukacyjny bo na dokumencie nie jest wpisana data ważności? Ile minut trwają jednostki i ile godzin w miesiącu mają wynosić zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej i zajęcia korekcyjno-kompensacyjne? Rewalidacja i WWR to 60 min/ 1 zajęcia zapewne. Czy wobec nowych regulacji prawnych nauczyciel wspomagający w szkole ogólnodostępnej kwalifikacje: pedagogika resocjalizacyjna studia magisterskie nadające pełne kwalifikacje pedagogiczne oraz oligofrenopedagogika studia podyplomowe: 370 godzin wykładów i ćwiczeń oraz 150 godzin praktyk ma od września uprawnienia by dalej pracować na tym stanowisku i czy może robić awans zawodowy? Rozporządzenie o wydłużonym awansie ma wejść we wrześniu 2018 zatem teraz jest bez zmian, to rozporządzenie o nauczaniu indywidualnym też jeszcze chyba jest w formie projektu? Czy dyrektor i organ prowadzący - ta sama osoba w placówce niepublicznej może w tych 2 rolach występować na egzaminie na nauczyciela mianowanego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe