Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie kwalifikacje powinien mieć logopeda pracujący w zespole wczesnego wspomagania rozwoju dziecka?
Zgodnie z § 15 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2020 r., poz. 1289) kwalifikacje do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka posiada osoba, która:
1) ukończyła jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego i drugiego stopnia, na kierunku psychologia, studia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) ukończyła studia w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej lub terapii pedagogicznej oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
3) ukończyła jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego i drugiego stopnia, na kierunku psychologia, studia na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, a ponadto ukończyła studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
4) ma kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy.
W przypadku kwalifikacji nauczyciela logopedy przepis odsyła nas do zapisów § 20 cytowanego rozporządzenia, który określa, że kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy w przedszkolach i szkołach posiada osoba, która ukończyła:
1) studia w zakresie logopedii, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub placówki (w przedszkolu wystarczą studia I stopnia – licencjackie), oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) studia, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub placówki (w przedszkolu wystarczą studia I stopnia – licencjackie), i studia pierwszego stopnia lub studia podyplomowe, w zakresie logopedii, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o pomoc.Czy mam obowiązek objąć funduszem socjalnym nauczyciela, który został zwolniony z art 20 lutym 2001 roku i do 01-2009 roku pracował w innych zakładach pracy (nie oświatowych). W 2009 roku osiągnął wiek 55 lat i otrzymał emeryturę nauczycielską na starych zasadach. W 2011 roku złożył podanie o objęcie go funduszem socjalnym, twierdząc, że jest moim emerytem. Było to dla mnie zaskoczeniem, gdyż nawet nie miałam wiedzy o tym, że ten były nauczyciel uzyskał emeryturę nauczycielską w 2009 roku.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy postępować wobec ucznia, którego zachowanie wskazuje na użycie środków psychotropowych- procedury.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co wpisać w arkuszu ocen dla ucznia kl I sp, który w następnym roku będzie kontynuował naukę w klasie I zgodnie z nowym rozporządzeniem i podjętą przez rodziców decyzją?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwolnienie z nauki języka obcego nowożytnego ucznia klasy IV szkoły podstawowej. W placówce, w klasie IV, jako język obcy wybrano angielski. Drugi język obowiązujący w szkole, to hiszpański - od VII klasy. Rodzice ucznia klasy IV zwrócili się z prośbą o zwolnienie ich dziecka z angielskiego i przeprowadzenie egzaminu z hiszpańskiego (uczeń jest do niego przygotowany w każdej chwili - zna bowiem ten język). Dziecko nie posiada orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, jednak problemem jest dla niego długie przebywanie w szkole i to jest głównym powodem, dla którego rodzice proszą o powyższą zmianę. Czy dyrektor szkoły może zorganizować taki egzamin z hiszpańskiego i zwolnić ucznia z nauki angielskiego. Jeśli tak, jak miałoby to wyglądać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację, dla uczniów jakich klas szkoły podstawowej dyrektor ma obowiązek zapewnienia opieki świetlicowej po zakończonych obowiązkowych zajęciach edukacyjnych? Jestem wicedyrektorem szkoły podstawowej niepublicznej. Proszę o podanie rozporządzenia, które stricte reguluje przepisy opieki i pracy świetlicy od roku 2017.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe