Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z zespołem Aspergera, ucznia szkoły podstawowej mieszczącego się w normie intelektualnej?
Uprawnienia do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych mają nauczyciele, którzy – oprócz przygotowania pedagogicznego – mają również wykształcenie zgodne z rodzajem prowadzonych zajęć. Zgodność ta określana jest charakterem zajęć rewalidacyjnych wskazanym w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, czyli rodzajem terapii, która ma być podejmowana z danym uczniem. W opisanym przypadku, nauczyciel nie musi mieć kwalifikacji z oligofrenopedagogiki albowiem uczeń jest w normie intelektualnej. Zajęcia rewalidacyjne mogą być prowadzone przez nauczycieli zajęć edukacyjnych posiadających odpowiednie przygotowanie specjalistyczne, a także przez takich specjalistów jak pedagog, psycholog czy logopeda, w ramach powierzonych im zadań z zakresu udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Proszę sprawdzić, co dokładnie jest napisane w zaleceniach PPP odnośnie zajęć rewalidacyjnych, czy mają to być zajęcia logopedyczne – Gdy uczeń ma problemy komunikacyjne, czy zajęcia socjoterapeutyczne – w przypadku trudności w kontaktach społecznych, czy zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – usprawniające zaburzone funkcje poznawcze (pamięć, myślenie, koncentrację uwagi, itp.). Radzę także nawiązać kontakt z pracownikami poradni- specjalistami, którzy diagnozowali ucznia psychologiczno - pedagogicznie na użytek wydanego orzeczenia. Ich zadaniem jest udzielenie wsparcia szkole, zarówno organizacyjnego jak i merytorycznego, metodycznego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o udzielenie informacji w sprawie udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W kl.II i III szkoły podstawowej mamy 2-ch uczniów z opiniami. We wskazaniach dla nauczyciela są zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Czy może te zajęcia prowadzić nauczyciel w trakcie bieżącej pracy z uczniem, czy należy zatrudnić dodatkowego nauczyciela-specjalistę? Jeśli tak to z jakimi kwalifikacjami?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W których klasach wpisujemy wychowanie do życia w rodzinie na świadectwie?
Czy uczniom klas III gimnazjum wpisujemy Wychowanie do życia w rodzinie na świadectwo ukończenia szkoły?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic dziecka 7-letniego (dziecko niepełnosprawne) nie zgłosił go do szkoły obwodowej. Dziecko miało kontynuować obowiązek przedszkolny w przedszkolu integracyjnym. Dziecko chorowało na początku roku szkolnego. Po chorobie matka zgłosiła się do przedszkola, które zakwestionowało przyjęcie dziecka ze względu na brak odroczenia i skierowało matkę do szkoły. W tym czasie szkoła wysłała pismo do rodziców z prośbą o informację, gdzie dziecko spełnia obowiązek szkolny. Okazało się, że dziecko zostało zgłoszone do poradni dopiero po braku przyjęcia przez przedszkole. Co teraz zrobić? Przepisy mówią tylko o egzekucji, a co z dzieckiem?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego. Chętnie zapoznałabym się ze wzorem nadzoru pedagogicznego, ewaluacją oraz sprawozdaniem z nadzoru takiej placówki jak moja
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń IIIklasy gimnazjum ur. 29.12.1989r. z niepełnosprawnością sprężoną (niepełnosprawność umysłowa w stopniu umiarkowanym i niepełnosprawność ruchowa) nabytą po wypadku komunikacyjnym (2005r.), może kontynuować dotychczasową naukę w Publicznym Gimnazjum do jego ukończenia w czerwcu 2011r.
Opinia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej z 6.10.2010r. zaleca zapewnienie nauki do końca gimnazjum z kontynuacją nauczania indywidualnego kształcenia specjalnego dla ucznia z upośledzeniem umyslowym w stopniu umiarkowanym.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe