Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie powinny być zasady przechowywania i udostępniania prac pisemnych uczniów według obowiązujących regulacji prawnych?
Zasady przechowywania prac uczniów określają wewnętrzne regulacje dotyczące ochrony danych osobowych uczniów w danej szkole, określone przez dyrektora, z których powinien wynikać także okres przechowywania prac przez nauczycieli (art. 24 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz.U. UE. L. Nr 119, s. 1). Z kolei zasady udostępniania prac uczniów określa statut danej szkoły – dotyczy to prawa wglądu do prac w siedzibie szkoły oraz prawa wykonania kopii pracy lub ewentualnie jej wypożyczenia do domu (art. 44e ust. 4 i 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2019 r., poz. 1481; Zasady udostępniania prac pisemnych uczniom i ich rodzicom, http://ko.poznan.pl/szkoly_organy/zarzadzanie/2017/02/zasady-udostepniania-prac-pisemnych-uczniom-i-ich-rodzicom/).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka zwróciła się z prośbą o udostępnienie informacji w następującym zakresie: do wglądu na miejscu w szkole do arkusza organizacyjnego szkoły na rok szkolny 2018/2019 oraz kserokopię z załącznikami. Nadmieniam ,że nauczycielka otrzymała informację na temat przydziału czynności dla siebie. Arkusz został przedstawiony na radzie pedagogicznej. Czy powinnam jej udostępnić arkusz i dać kserokopię z załącznikami?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Obecnie jesteśmy jako placówka zespołem szkół który prowadzi oddziały specjalne dla uczniów z lekką niepełnosprawnością. W najbliższym czasie Organ Prowadzący zamierza uruchomić szkołę specjalną wchodzącą w skład naszego zespołu szkół. Tłumaczenie takiej decyzji jest związane z tym, że ponoć utworzenie szkoły specjalnej wpłynie na zwiększenie wartości subwencji oświatowej dla organu prowadzącego. Mam pytanie czy powołanie szkoły specjalnej włączonej w zespół szkół wpłynie na zwiększenie subwencji dla Organu Prowadzącego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie. Mam pytanie, co powinno być zawarte w treści upomnienia czy nagany dla nauczyciela za częste wychodzenie z klasy w czasie lekcji i pozostawianie uczniów bez opieki. Druga sytuacja - gdy nauczyciel często spóźnia się do pracy. W obu przypadkach nie pomagają ustne uwagi, upomnienia.
- W roku szkolnym 2015/16 w gimnazjum rozpocznie naukę uczennica z zespołem Aspergera. W szkole podstawowej dziecko uczyło się języka niemieckiego. Czy w gimnazjum, na prośbę rodziców, można zmienić nauczanie języka na angielski (oczywiście poziom III.0)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam kilka pytań:
1) Czy orzeczenie wydane ucznowi niedostosowanemu społecznie w związku z postanowieniem sądu o umieszczeniu w MOW zachowuje ważność, gdy uczeń opuszcza placówkę resocjalizacyjną? (ustaje przyczyna skierowania go do ośrodka) lub istnieje przyczyna uzasadniająca uchylenie orzeczenia z uwagi na zwolnienie ucznia. Czy można być niedostosowanym zwolnionym z MOW i realizować na tej podstawie kształcenie specjalne w oparciu o taką diagnozę? Czy nie jest to wewnętrznie sprzeczne?
2) Czy uczeń skierowany do placówki resocjalizacyjnej może realizować edukację w szkole masowej? Czy w przypadku takiego ucznia pkt. 3 zaleceń orzeczenia określający kształcenie również w placówkach ogólnodostępnych jest zapisem poprawnym? Czy takiemu uczniowi, któremu sąd nakazał kształcenie w ośrodku można w orzeczeniu jako jedną z form edukacji wpisać szkołę masową?
Nie spotkałam się jeszcze dotychczas z sytuacją skierowania nieletniego do MOW i jednocześnie realizowania przez niego kształcenia poza tą placówką, w szkole masowej. Jest to nawet w pewnym stopniu sprzeczne z centralnym systemem kierowania nieletnich. Każda placówka posiada bazę edukacyjną. Uczeń kierowany jest m.in. tam gdzie będzie mógł kontynuować naukę pozostając jeszcze w takim obowiązku do 18 r. życia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe