Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie są prawne możliwości poszerzenia oferty szkoły specjalnej, która zajmuje się uczniami upośledzonymi w stopniu lekkim i umiarkowanym?
Aby rozszerzyć ofertę szkoły specjalnej należy określić zmiany w arkuszu organizacji szkoły, który to arkusz składa się do 30 kwietnia każdego roku. Konieczne jest również uaktualnienie zapisów statutu szkoły określających organizację szkoły po zmianach.
W pierwszej kolejności należy planowane zmiany wprowadzić do arkusza organizacji
W celu poszerzenia oferty edukacyjnej należy odpowiednie zmiany określić w arkuszu organizacji szkoły zgodnie (w przypadku szkoły podstawowej) z § 10 ust. 1 załącznika nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, bowiem szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji szkoły opracowany przez dyrektora szkoły, z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, o którym mowa w przepisach
w sprawie ramowych planów nauczania.
Arkusz organizacji szkoły należy złożyć do organu prowadzącego szkołę do 30 kwietnia każdego roku. Jest on zatwierdzany przez organ prowadzący do 30 maja danego roku.
Konieczne jest uaktualnienie zapisów statutu szkoły
Ponadto konieczne jest uaktualnienie zapisów statutu szkoły określających organizację szkoły po zmianach (§ 4 cyt. rozporządzenia). Warto pamiętać, że liczba uczniów w oddziale specjalnym jest ściśle określona i zależy od rodzaju niepełnosprawności uczniów (§ 5 ust. 3 ww. rozporządzenia).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy jest obowiązek przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli i pracowników oświaty z zakresu pierwszej pomocy w przedszkolu niepublicznym? Nauczyciele wychowania przedszkolnego mają taki przedmiot w toku studiów- czy należy powtórzyć takie szkolenie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedszkole niepubliczne ma obowiązek zawrzeć w statucie informację o dokonywanie przez dyrektora oceny pracy nauczyciela zgodnie z nowym rozporządzeniem, które wchodzi w życie z dniem 1.09.2018? Czy w ogóle przedszkole niepubliczne ma obowiązek dokonywać oceny pracy nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ocena z języka niemieckiego w klasach IV-VI wliczana jest do średniej ocen rocznych? Od klasy IV szkoły podstawowej w roku szkolnym 2017/2018, następnie w klasie V- w roku szkolnym 2018/2019 i w obecnym 2019/2020 w klasie VI z godzin organu prowadzącego wprowadzono dodatkowy przedmiot- język niemiecki w wymiarze 2 godzin. Wszyscy rodzice uważali, że jest to przedmiot nadobowiązkowy, dodatkowy i nie wlicza się do średniej ocen rocznych. Czy fakt wprowadzenia języka niemieckiego z godzin jednostki samorządu terytorialnego do rozkładu zajęć jako obowiązkowych, zaopiniowanych przez Kuratorium Oświaty w arkuszu organizacji pracy szkoły nie oznacza, że ocena z dodatkowych zajęć jest wliczana do średniej? Czy brak opinii rodziców (zgody na piśmie i braku poinformowania, że zajęcia wliczane są do średniej) może być powodem do nie wliczania ocen klasyfikacyjnych rocznych do średniej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel jest zatrudniony na stanowisku nauczyciela przedszkola w pełnym wymiarze czasu pracy - 25 godz. tygodniowo (ma do tego kwalifikacje). Dodatkowo ma kwalifikacje do logopedii, czy przyznając temu nauczycielowi godziny z logopedii (5 godz. ) należy mu zapłacić jak za godziny ponadwymiarowe ( z etatu 25 godz.) czy należy go zatrudnić dodatkowo na etat logopedy i zapłacić mu 5/20 jak wynikałoby z etatu (logopeda ma wymiar 20 godz./tyg.), a może jest jakieś inne rozwiązanie - proszę o podstawę prawną?
- Osoba prywatna X zwróciła się do Urzędu Miasta o odszkodowanie za szkody wyrządzone podczas wichury przez drzewo rosnące na działce należącej do terenu szkoły. Kierownik jednostki organizacyjnej urzędu przekazał je pismem dyrektorowi szkoły w celu zajęcia się sprawą, powołując się na zarząd trwały. Czy na pismo p. X powinien odpowiedzieć dyrektor czy Urząd Miasta do którego pismo wpłynęło?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe