Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie są w roku szkolnym 2022/2023 wzory arkuszy i świadectw dla szkół podstawowych?
Nowe rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków określa w § 72 oraz § 75, że arkusze ocen założone przed dniem wejścia w życie nowego rozporządzenia (to jest 17 czerwca 2023 r.) uczniom szkół podstawowych na podstawie przepisów dotychczasowych są prowadzone do czasu zakończenia kształcenia przez tych uczniów w szkole podstawowej.
Także w § 75 i 76 cytowanego rozporządzenia określa, że świadectwa szkolne promocyjne orz ukończenia szkoły podstawowej mogą być wydawane na blankietach i drukach wyprodukowanych na podstawie przepisów dotychczasowych i według wzorów określonych w przepisach dotychczasowych, do czasu wyczerpania zapasów tych blankietów i druków.
Z uwagi na powyższe możemy posługiwać się zapisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2019 r. poz. 1700 z późn. zm.):
- Świadectwa szkolne promocyjne szkoły podstawowej w roku szkolnym 2022/2023 wydaje się:
1) na druku według wzoru nr 1 (o symbolu MEN-I/1/1) określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków - uczniom klas I-III szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży;
2) na druku według wzoru odpowiednio nr 3 (o symbolu MEN-I/3/1) lub 4 (o symbolu MEN-I/4-w/1) określonego w załączniku nr 3 do cytowanego rozporządzenia wydaje się uczniom klasy IV-VII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży;
3) na druku według wzoru nr 6 (o symbolu MEN-I/6/1) określonego w załączniku nr 3 do cytowanego rozporządzenia wydaje się uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczających do klas I-VII szkoły podstawowej.
- Świadectwa ukończenia szkoły podstawowej w roku szkolnym 2022/2023 wydaje się:
1) na druku według wzoru odpowiednio nr 8 (o symbolu MEN-I/8/1) lub 9 (o symbolu MEN-I/9-w/1) określonego w załączniku nr 3 do cytowanego rozporządzenia wydaje się uczniom szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży;
2) na druku według wzoru nr 11 (o symbolu MEN-I/11/1) określonego w załączniku nr 3 do cytowanego rozporządzenia wydaje się uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczających do szkoły podstawowej.
Dotychczasowe arkusze ocen założone przed dniem 1 września 2019 r., uczniom szkół podstawowych powinny być prowadzone do czasu zakończenia przez tych uczniów kształcenia w tych szkołach.
Od roku szkolnego 2019/2020 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 33 (o symbolu MEN-I/33/1) lub 44 (o symbolu MEN-I/44/1) określonego w załączniku nr 3 do cytowanego rozporządzenia zakłada się uczniom klas I szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych (a zatem i w 2022/2023) również w kolejnych klasach tej szkoły.
W latach szkolnych 2019/2020 i 2020/2021 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 33 (o symbolu MEN-I/33/1) lub 44 (o symbolu MEN-I/44/1) określonego w załączniku nr 3 do cytowanego rozporządzenia dołączano do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas IV szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzono w latach następnych (a zatem i w 2022/2023) również w kolejnych klasach tej szkoły. Arkusze ocen tak dołączone stały się integralną częścią dotychczasowych arkuszy ocen.
Od roku szkolnego 2019/2020 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 35 (o symbolu MEN-I/35/1) lub 46 (o symbolu MEN-I/46/1) określonego w załączniku nr 3 do cytowanego rozporządzenia zakłada się uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, uczęszczającym do klasy I szkoły podstawowej i prowadzi w latach następnych (a zatem i w 2022/2023) również w kolejnych klasach tej szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zwracam się z prośbą o rozstrzygnięcie wątpliwości dotyczących liczebności uczniów na zajęciach pozalekcyjnych, dodatkowych tj. koła przedmiotowe, koła zainteresowań, gimnastyka korekcyjna organizowanych w ramach godzin dyrektorskich i przydzielanych przez dyrektora w ramach posiadanych środków budżetowych.
Jaka maksymalna liczba uczniów powinna być na kołach zainteresowań typu teatralne, plastyczne, chór?
Dogłębna analiza przepisów prawa oświatowego nie daje mi jasnej odpowiedzi na nurtujące pytania.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku prowadzenia dokumentacji związanej z przebiegiem nauczania, a także tej związanej z obsługą sekretariatu szkoły w formie elektronicznej, konieczne jest drukowanie księgi ewidencji dzieci oraz księgi uczniów? Czy może ona mieć tylko formę elektroniczną, archiwizowaną zgodnie z procedurami?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rekolekcje należy zaplanować jako dni wolne w ramach przewidzianych przez rozporządzenie 8 dniach dla gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W zaocznej szkole policealnej dla dorosłych realizowany jest program modułowy. Czy ocena semestralna z jednostki modułowej jest oceną uśrednioną z przeprowadzonych prac kontrolnych czy też z przeprowadzonego egzaminu semestralnego? Czy egzamin semestralny przeprowadza się dla każdej zakończonej jednostki modułowej oddzielnie czy dla modułu uwzględniając treści wszystkich zakończonych jednostek modułowych wchodzących w jego skład? Czy w arkusz ocen wpisujemy ocenę z modułu będącą uśrednioną oceną z jednostek modułowych wchodzących w skład tego modułu, czy z każdej jednostki modułowej oddzielnie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jedynym kierunkiem dającym uprawnienia do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych jest terapia pedagogiczna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe