Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie są wymagania w związku z zajęciami logopedycznymi prowadzonymi w grupie 3 i 4 latków w przedszkolach niepublicznych? Czy zajęcia te są obowiązkowe dla wszystkich dzieci? czy są to zajęcia dodatkowe? Jaki jest czas trwania zajęć? Czy nauczyciela prowadzącego zajęcia logopedyczne obowiązuje prowadzenie dziennika, pisanie scenariuszu... co konkretnie?
W publicznych przedszkolach zajęcia logopedyczne organizuje się dla dzieci z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych. Liczba uczestników tych zajęć nie może przekroczyć 4. W zajęciach logopedycznych mogą uczestniczyć dzieci 3 i 4 –letnie. Są to zajęcia realizowane poza czasem przewidzianym na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Czas trwania tych zajęć dla dzieci w wieku 3 i 4 lat wynosi ok.15 minut. Logopeda ma obowiązek prowadzić dziennik zajęć. Konspekt zajęć (scenariusz zajęć) stanowi nieobowiązkową dokumentację specjalisty. Jeśli jednak przedszkole wprowadzi taki wymóg, staje się ona obowiązkowa dla specjalisty prowadzącego zajęcia logopedyczne.
Niepubliczne przedszkola nie są zobowiązane do stosowania przepisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017r. poz.1591), jak również rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2017r. poz. 1646), co oznacza że same ustalają zasady, na jakich będzie udzielana dzieciom pomoc psychologiczno-pedagogiczna, w tym logopedyczna. Mogą w tym zakresie posiłkować się przepisami ww. rozporządzeń, przyjmując w całości lub w części zastosowane w nich rozwiązania albo przyjąć całkowicie odmienne.
Podstawa prawna:
Art. 168 i 172 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017r. poz.59 z późn.zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy kierownik wycieczki szkolnej jest uważany za osobę sprawująca opiekę nad uczniami?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Skierowanie na badania lekarskie dla nauczyciela wychowania przedszkolnego - jakie warunki szkodliwe należy uwzględnić?
Czy jest ustalony wzór takiego skierowania?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Pełnoletni uczeń odwołał się od decyzji skreślenia go z listy uczniów. Dyrektor po ponownym rozpatrzeniu przychylił się do odwołania. Jak powinna wyglądać decyzja w tej sprawie, proszę o wzór.?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy godziny do dyspozycji dyrektora są obowiązkowe? Czy do tego musi być prowadzony dziennik?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna być przeprowadzona rekrutacja w szkole podstawowej na rok 2014/15?
Wskazane byłyby jakieś przykładowe dokumenty np. zasady, procedura, jakie kryteria, terminy, sposób przeprowadzania itd.?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe