Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jeśli uczeń przechodzi z innej szkoły, gdzie uczył się innego języka obcego i chce skorzystać z możliwości kontynuowania nauki tamtego języka w innej placówce, czy wystarczy porozumienie między szkołami, czy muszę mieć zgodę KO?
Obowiązujące przepisy, w tym w szczególności ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910, nie dopuszczają uczęszczania przez ucznia do dwóch szkół, w tym do jednej z nich tylko na jeden przedmiot. W konsekwencji obowiązujące przepisy nie zawierają żadnych regulacji dotyczących formalnego rozwiązania takiej nieprzewidzianej prawem sytuacji, w tym nie ma podstawy prawnej do honorowania ewentualnych ocen wystawianych w innej szkole przez obecną szkołę, gdyby nawet placówki zawarły takie porozumienie, ani też nie upoważniają kuratora oświaty do wyrażenia zgody na takie postępowanie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Artykuł 44o mówi o możliwości promowania ucznia do klasy programowo wyższej. Czy taka promocja jest możliwa w trakcie półrocza, np. od listopada? Jak wygląda to w praktyce? Co z wydaniem świadectwa ukończenia klasy I?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z § 58 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie publicznych placówek oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych oraz placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania (Dz.U 2017 poz. 1606) placówkami zapewniającymi opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania są bursy i domy wczasów dziecięcych.
Czy można więc przyjąć do bursy szkolnej kandydata, który nie posiada zameldowania na pobyt stały?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Prawidłowość dopuszczenia programów i podręczników, zapis w protokole
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Niedawno ukazały się nowe przepisy dotyczące prowadzenia nauczania na Kwalifikacyjnych Kursach Zawodowych. Wg nich wchodzą w życie nowe zapisy dotyczące kursów i ich nazewnictwa. Niedługo będzie można kształcić na kursach tzw. "trzyliterowych", np. w miejsce kursu informatycznego EE.09 pojawi się INF.02 itd.
Mam jasność sytuacji co do kwestii do kiedy można prowadzić kursy dwuliterowe (do 31.12.2020). Natomiast moje pytanie dotyczy tego czy od 01.09.2019 mogę kształcić na kursach trzyliterowych. Jest duża rozbieżność w rozumieniu nowych przepisów wśród dyrektorów szkół.
Bardzo proszę o wyjaśnienie czy mogę robić nabór na nowe kierunki kształcenia od 01 września br. Bez względu na odpowiedź, bardzo proszę o podanie podstawy prawnej oraz interpretacji przepisu, tak bym miał jasność co do zaistniałej sytuacji.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy ankiety dla szkół dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Czy wszyscy uczniowie korzystający z zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej musza mieć IPETy ?
Czy można objąć uczniów opieką 9 takich co nie maja opinii lub orzeczeń bez IPETów?
Jeżeli tak to jak dokumentuje się taką pomoc?
Dot. pytania 7 tzn. osoby inicjujące objęcie ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną to: poradnia psychologiczno-pedagogiczna (na podstawie opinii lub orzeczenia) Nie rozumiem tego pytania. Jeżeli uczeń przychodzi do szkoły z opinia lub orzeczeniem z poradni, to kto inicjuje pomoc? Dyrektor, uczeń, rodzic, poradnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe