Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem dyrektorem poradni psychologiczno-pedagogicznej. w związku z pełnieniem tej funkcji mam zniżkę godzin- 8 godzin dydaktycznych. Czy pozbawienie mnie przez organ prowadzący części dodatku za trudne warunki pracy jest zgodne z prawem?
Zgodnie z § 8 Rozporządzenia MENiS z dnia 31.01.2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli (...), za pracę w trudnych warunkach uznaje się m.in. prowadzenie przez nauczycieli badań psychologicznych i pedagogicznych, w tym badań logopedycznych, udzielanie dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym pomocy logopedycznej, pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, a także udzielanie rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej związanej z wychowywaniem i kształceniem dzieci i młodzieży w poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz w innych poradniach specjalistycznych.
Na podstawie art. 34 ust. 1 Karty Nauczyciela, nauczycielom pracującym w trudnych lub uciążliwych warunkach przysługuje z tego tytułu dodatek za warunki pracy. Wysokość tego dodatku oraz szczegółowe warunki jego przyznawania określa organ prowadzący w drodze regulaminu na podstawie art. 30 ust. 6 KN. Zmniejszenie wysokości dodatku za warunki pracy nastąpiło zapewne na podstawie odpowiednich przepisów regulaminu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam, chciałabym się dowiedzieć czy nauczyciel zatrudniony na zlecenie (a nie na umowę o pracę) może rozpocząć staż? Jeśli tak, to w jakim wymiarze godzin musiałby być zatrudniony? Czy 9 godzin daje mu już to prawo?
- Pracownik dostarczył zaświadczenie z KRUS oraz z urzędu gminy o latach pracy w gospodarstwie rolnym. Czy to wystarczy, aby zaliczyć lata pracy w gospodarstwie rolnym czy musi okazać jeszcze inne dokumenty?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Jestem nauczycielem , który we wrześniu 2012 roku przepracuje 30 lat. Mam 51 lat. Kiedy mogę odejść na emeryturę? Czy muszę pracować do 65 roku życia, a może będę mogla pójsc na tzw. pomostowa. Proszę o odpowiedz.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel kontraktowy, przebywający od 1.09.2008r do 28.02.2009r w stanie nieczynnym. Czy nauczycielowi przysługiwało dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka) za 2009 r. ? Jaka jest wykładnia prawna zajętego stanowiska przez eksperta ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Kto może zostać upoważniony do dokonywania czynności za dyrektora przedszkola (podpisywać zarządzenia, przelewy bankowe, zatwierdzać faktury, listy płac do wypłaty ) w którym nie ma stanowiska wicedyrektora - sytuacja dotyczy szczególnie okresu urlopu wszystkich pracowników pedagogicznych.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe