Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jesteśmy placówką niepubliczną ośrodkiem rewalidacyjno-wychowawczym znajdującym się w art. 2 pkt 7 Prawo Oświatowe. Czy w związku z art.168 pkt 7 musimy uzupełnić swoje dokumenty o pozytywną opinię kuratora. Mamy wpis do ewidencji od 1990 roku, czy ten zapis dotyczy nowo tworzonych placówek a nas nie obowiązuje.
Obowiązek przedstawienia pozytywnej opinii kuratora oświaty wynikający z przepisu art.168 ust.7 ustawy Prawo oświatowe ma zastosowanie do nowo tworzonych ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych. Ośrodek, który został wpisany do ewidencji przed wejściem w życie ustawy, nie ma obowiązku uzupełniania zgłoszenia o pozytywną opinię kuratora oświaty. W przypadku gdy osoba prowadząca placówkę niepubliczną zamierza dokonać zmiany danych zawartych w zgłoszeniu do ewidencji, które dotyczą wymagań określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 123 ust.1 pkt 1 ustawy Prawo oświatowe (rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach), zobowiązana jest przedstawić pozytywną opinię kuratora oświaty o spełnieniu tych wymagań (art.168 ust.13 ustawy Prawo oświatowe).
Podstawa prawna:
Art.168 ust.7 i 13 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017r. poz.59 z późn.zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do przedszkola wpłynęło orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność w dniu 3 października 2023. Od 1 listopada został sporządzony aneks do arkusza organizacji przedszkola o przyznanie 1 godziny zajęć rewalidacyjnych gimnastyki korekcyjnej zgodnie z zaleceniami orzeczenia. Od 1 listopada dziecko nie uczęszczało na zajęcia z powodu ciężkiej choroby, która może się przedłużyć nawet do kilku miesięcy. Co zrobić z nauczycielem, który jest w gotowości do prowadzenia zajęć, a nie ma ich z kim prowadzić? Jak rozwiązać sytuację?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy związki zawodowe po zaopiniowaniu arkusza organizacyjnego placówki maja prawo zatrzymać arkusz w swojej dokumentacji, czy musza oddać arkusz wraz z opinią?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od 1 września 2021 r. pragnie uczyć się w szkole ponadpodstawowej – technikum uczeń, który przybywa z Ukrainy. Jak powinien wyglądać jego proces rekrutacji? W szkole prowadzona jest rekrutacja elektroniczna z wykorzystaniem programu VULCAN? Czy o jego zakwalifikowaniu ma decydować dyrektor rozpatrujący jego indywidualny wniosek, czy komisja rekrutacyjna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 4 maja 2020 r. poradnie psychologiczno – pedagogiczne powróciły do pracy stacjonarnej. W komunikacie MEN czytamy: „czynności, które nie muszą być realizowane w budynku poradni, mogą być nadal prowadzone z wykorzystaniem metod i technik na odległość.” Jaka jest podstawa prawna takiej możliwości wykonywania niektórych zadań np. zajęć logopedycznych w formie zdalnej i kto o tej możliwości decyduje? Czy w tej sytuacji dyrektor powinien zlecić pracownikowi pracę zdalną na piśmie z oznaczeniem miejsca i czasu jej wykonywania? Czy ze względów bezpieczeństwa konieczność ograniczenia kontaktów przy trudnych warunkach funkcjonowania poradni (mała liczba pomieszczeń w stosunku do liczby pracowników) jest wystarczającym powodem zlecenia przez dyrektora niektórych zadań w formie zdalnej? Czy w tej sytuacji w składnikach wynagrodzenia za godziny pracy zrealizowane z wykorzystaniem metod i technik na odległość w innym miejscu niż budynek poradni należy uwzględnić dodatek za trudne warunki pracy, czy nie uwzględniać i z czego to wynika? Jak należy zakwalifikować zajęcia prowadzone w budynku poradni, ale z wykorzystaniem metod i technik na odległość np. wywiad, porady, konsultacje telefoniczne, zajęcia logopedyczne przez Skype – do zajęć stacjonarnych czy prowadzonych zdalnie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- "Czy i w jakim zakresie gmina może pomagać szkołom prowadzonym przez stowarzyszenie? Jakiś czas gmina finansowała dowóz dzieci z terenu naszej gminy do naszych placówek oświatowych, jednak od 01.09.2016 r. wójt zadecydował, że nie mogą pomagać szkołom prowadzonym przez stowarzyszenie w żadnym zakresie. Czy to prawda?"
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe