Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jesteśmy szkołą ogólnodostępną bez klas integracyjnych. W przyszłym roku szkolnym kiedy doją uczniowie z innych miejscowości klasa IV będzie liczyła 30 uczniów w tym 3 uczniów będzie posiadało orzeczenie o niepełnosprawności i 1 o niepełnosprawności sprzężonej. Jakie są możliwości i jakie warunku musi spełnić szkoła aby utworzyć klasę integracyjną?
Utworzenie oddziału integracyjnego wymaga spełnienia w szczególności następujących warunków:
1) liczba dzieci w oddziale integracyjnym w szkole ogólnodostępnej nie może wynosić więcej niż 20, w tym nie więcej niż 5 uczniów niepełnosprawnych (liczba uczniów niepełnosprawnych w oddziale może być wyższa od określonej, w przypadku gdy uczeń uczęszczający do tego oddziału uzyska orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na niepełnosprawność w trakcie roku szkolnego),
2) doboru uczniów do oddziału integracyjnego dokonuje dyrektor szkoły za zgodą ich rodziców, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów, w tym uczniów niepełnosprawnych,
3) zapewnienia realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego,
4) zapewnienia warunków do nauki, w tym sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, odpowiednich do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów
5) zapewnienia realizacji zajęć specjalistycznych, o których mowa w przepisach rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017r.w sprawie zasad organizacji i pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach ( Dz.U. z 2017r. poz.1591) oraz innych zajęć odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów, w szczególności zajęcia rewalidacyjne, resocjalizacyjne i socjoterapeutyczne,
6) zapewnienia integracji uczniów ze środowiskiem rówieśniczym, w tym z uczniami pełnosprawnymi;
7) przygotowanie uczniów do samodzielności w życiu dorosłym,
8) opracowania IPET – u dla każdego niepełnosprawnego ucznia, zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych (…),
9) zatrudnienia dodatkowo nauczyciela posiadającego kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego, z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
Zamiar utworzenia oddziału integracyjnego w ogólnodostępnej szkole podstawowej należy skonsultować z organem prowadzącym, w okresie poprzedzającym prace nad arkuszem organizacji szkoły na rok szkolny 2018/2019.
Podstawy prawne:
1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z 2017r. poz. 649).
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017r. poz.1578).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam serdecznie.
Czy księgi arkuszy ocen uczniów urodzonych w kolejnych latach można oprawić razem, tzn. w jednej oprawie są księgi uczniów z 5 kolejnych lat. Oczywiście każda księga opisana zgodnie z rozporządzeniem MENiS z 19 lutego 2002 r. Szkoła jest niewielka i czasem jest tak, że księga zawiera tylko 4 arkusze i taki sposób oprawy jest wygodniejszy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak należałoby postąpić w sytuacji uczennicy, jeśli postanowiła ona przenieść się z dniem 1 września do szkoły dla dorosłych? Uczennica kl. III technikum (pięcioletniego), ze względu poród i opiekę nad małym dzieckiem, miała przesuniętą realizację praktyki zawodowej ze stycznia 2022 r. na okres wakacji. Okazało się, że ze względu na swoją sytuację nie jest jeszcze w stanie zrealizować praktyki w tym terminie. Zgodnie z planem nauczania uczennica ma jeszcze do zrealizowania praktykę w klasie IV. Ze względu na brak praktyki nie miała wydanego w dniu 24 czerwca 2022 r. świadectwa promocyjnego z klasy III technikum.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Matka dziecka zwróciła się 15 września z wnioskiem i opinia z poradni o odroczenie obowiązku szkolnego. Jak przeprowadzić to formalnie, skoro termin upłynął dnia 31 sierpnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy osoba posiadająca dyplom ukończenia wyższych studiów magisterskich ,kierunek - pedagogika, specjalność - praca socjalna i resocjalizacja ma kwalifikacje do zajmowania stanowiska pedagoga szkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym możliwe jest zatrudnienie katechety (kwalifikacje do nauczania katechezy), ale bez ukończonej oligofrenopedagogiki. Sytuacja jest wyjątkowa i na rok, poprzedni katecheta został zwolniony i brak jest w okolicy nauczyciela z przygotowaniem oligo. Możliwe jest wspomaganie przez innego nauczyciela-pedagoga specjalnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe