Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jesteśmy szkołą specjalną, jestem nowym dyrektorem, poprzedniczka zaplanowała w planie nadzoru taki punkt: Monitorowanie efektywności nauczania w klasach edukacyjno-terapeutycznych. Nie bardzo wiem jak to zrobić.
W klasach edukacyjno-terapeutycznych uczą się dzieci objęte kształceniem specjalnym, które mają dostosowany odpowiednio program nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia. Dostosowanie następuje na podstawie opracowanego dla ucznia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego uwzględniającego zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
Zaplanowane w planie nadzoru Monitorowanie efektywności nauczania w klasach edukacyjno-terapeutycznych dotyczyć może więc okresowej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, uwzględniającej ocenę efektywności Indywidualnego program edukacyjno-terapeutycznego.
Zgodnie z § 6 ust. 9 Rozporządzenia MEN z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, zespół opracowujący IPET co najmniej dwa razy w roku szkolnym dokonuje okresowej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, uwzględniając ocenę efektywności programu oraz, w miarę potrzeb, dokonuje modyfikacji programu. Okresowej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i modyfikacji programu dokonuje się, w zależności od potrzeb, we współpracy z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnią specjalistyczną, a także - za zgodą rodziców ucznia - z innymi podmiotami.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o interpretację w następującym temacie: dyrektor tworząc plan nadzoru uwzględnia w nim wnioski z nadzoru z poprzedniego roku szkolnego. Wnioski te zawarłam w tematyce związanej z kontrolą, wspomaganiem. Czy wybór obszaru ewaluacji musi wynikać z rekomendacji lub wniosków z ubiegłego roku, czy też może to być nowy obszar, który chcemy zbadać, a wynika np. z priorytetów MEN. Do tej pory tak właśnie postępowałam, a po ostatnim szkoleniu dowiedziałam się, że wybór tematu ewaluacji ma wynikać z wniosków i rekomendacji z poprzedniego roku. Które stanowisko jest słuszne?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Zapoznanie rady pedagogicznej z planem nadzoru pedagogicznego na dany rok szkolny powinno mieć miejsce do 15 września danego roku. W tym roku 15 września przypada na niedzielę. Czy zebranie nauczycieli należy przeprowadzić najpóźniej do dnia 13 września czy można też przeprowadzić je 16 września w poniedziałek? Proszę o wyjaśnienie tej kwestii od strony prawnej.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel świetlicy chce zorganizować dla uczniów wycieczkę w góry. Nie ma ukończonego kursu kierowników wycieczek. Czy w takiej sytuacji może być kierownikiem wycieczki czy tylko opiekunem?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Otrzymałam z kuratorium do wypełnienia tabelkę dotyczącą ocen niedostatecznych wystawionych w I semestrze. Znajduje się w niej rubryka, w której należy podać imię i nazwisko nauczyciela, który taką ocenę wystawił.
W związku z tym chciałabym zapytać czy wizytator ma prawo żądać ode mnie takich informacji.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie poprawnego zwrotu stosowanego w zapisie w protokołach rad pedagogicznych. Jak powinno być sformułowane zdanie: "posiedzenie rady pedagogicznej", czy "zebranie rady pedagogicznej"?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe