Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jesteśmy zespołem szkół w skład którego wchodzą: Liceum Ogólnokształcące, Szkoła Policealna i KKZ. Czy każda z osobnych szkół powinna mieć odrębny statut?
W przypadku publicznego zespołu szkół, niezależnie od obowiązywania statutu zespołu, każda placówka powinna mieć swój statut, ponieważ z art. 62 ust. 4 UoSO (od dnia 1 września 2017 r. z art. 91 ust. 4 ustawy z 14.12.2016 r. – Prawo oświatowe, Dz.U. z 2017 r. poz. 59) wynika, że w zakresie uregulowanym odmiennie w statucie zespołu tracą moc postanowienia zawarte w statutach połączonych szkół lub placówek, co jest równoznaczne z wymogiem równoległego obowiązywania statutów poszczególnych jednostek oświatowych wchodzących w skład tego zespołu. W przypadku zespołu szkół niepublicznych, organ prowadzący decyduje, czy szkoły i placówki będą działały tylko na podstawie ich statutów, jedynie statutu zespołu, czy niezależnie od statutu zespołu każda jednostka również będzie posiadała własny statut (art. 90a w zw. z art. 84 u.s.o., art. 182 w zw. z art. 172 p.o.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jesteśmy samodzielnym gimnazjum, które z dniem 1 września 2017 r. zostaje włączone do ośmioletniej szkoły podstawowej. Czy to znaczy, że od 1 września 2017 r. działamy na wszelkich regulaminach szkoły podstawowej, czy do czasu kiedy będą oddziały gimnazjalne nadal będą obowiązywały regulaminy nasze gimnazjalne ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W szkole z nowym rokiem powstał odział sportowy, który liczy 14 osób, cała klasa liczy 19 osób. Przy zakładaniu klasy okazało się, że nie ma wystarczającej liczby dzieci do drugiej dyscypliny. Organ prowadzący wyraził zgodę na 10 godzin wychowania fizycznego dla tej klasy. Czy jest to nadal oddział sportowy oraz czy taką klasę można wykazać w SIO?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ramach godzin "karcianych" nauczyciel może pojechać z uczniami np.: na mecz piłki siatkowej(uczniowie są tylko kibicami) lub wycieczkę szkolną? Jeżeli tak, to ile godzin wynikających z art.42 KN nauczyciel zrealizował (np.: podczas 2-dniowej wycieczki)? Proszę o szybką poradę.
- Kiedy należy sporządzić protokół powypadkowy ucznia? Jak sama nazwa protokołu wskazuje protokół powinien być sporządzany w momencie, kiedy zakwalifikujemy dane zdarzenie jako wypadek. Definicja wypadku w przypadku ucznia jest niezwykle "Nieprecyzyjna": wypadek to zdarzenie, które: ma charakter nagły, spowodowane jest przyczyną zewnętrzną, nastąpiło w związku z pracą, spowodowało uraz lub śmierć.. Co należy w takim razie uznać za uraz? Czy drobna rana/ skaleczenie/ otarcie /siniak w szkole to uraz i należy to kwalifikować jako wypadek i sporządzać protokół powypadkowy? Jakie warunki musi spełnić zdarzenie/incydent w szkole, by uznać je za wypadek ucznia? Czy dziecko, które po zajęciach szkolnych zamiast pójść do domu, a poszło na boisko szkolne pograć w piłkę i złamało nogę, uległo w szkole wypadkowi i należy powołać komisję? W mojej placówce dochodzi czasem do - moim zdaniem - absurdalnych sytuacji. Sporządzamy protokoły do "wszystkiego", bo takie jest zalecenie organu nadzorującego placówkę. Czasami są to trzy komisje powypadkowe dziennie. Może zbyt pochopnie lub niepotrzebnie powołuję zespół powypadkowy? Np. uczeń biegnąc korytarzem upada, nie ma żadnej oczywistej przeszkody, nie ma widocznego urazu, udzielana jest mu pomoc w gabinecie (zimny okład), nie ma zdaniem pielęgniarki potrzeby dalszych działań, rodzice powiadomieni, miejsce zdarzenia w porządku, brak przyczyny zewnętrznej, uczeń czuje się dobrze, chodzi do szkoły ... . Czy to jest wypadek? Bo zdaniem wizytatorów - tak i należy sporządzić protokół powypadkowy. Proszę o wyjaśnienie tematu: 1. Kiedy protokół powypadkowy? 2. Kiedy kwalifikujemy zdarzenie jako wypadek ucznia w szkole? 3. Kiedy powiadamy Radę Rodziców i Organ prowadzący tj. czy bezpośrednio po zdarzeniu, czy po uznaniu zdarzenia za wypadek?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o przykładowy IPET dla dziecka upośledzonego w stopniu lekkim uczęszczającego do przedszkola.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe