Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jeżeli w statucie jest zapis "Jeżeli nieregulaminowe użycie telefonu lub innego środka komunikacji elektronicznej ma miejsce po raz kolejny, wówczas nauczyciel ma prawo do odebrania uczniowi telefonu lub innego środka komunikacji, a następnie zdeponowania go u wychowawcy lub pedagoga szkolnego. Do odebrania telefonu lub innych środków elektronicznych upoważnieni są rodzice lub opiekunowie prawni ucznia. Czy odebranie telefonu jest zgodne z prawem?
Telefon powinien zostać wydany uczniowi w czasie przerwy lub po zakończeniu zajęć, jeśli rodzic nie wyraził zgody na jego zatrzymanie w ramach środka wychowawczego - art. 49 i 64 ustawy z dnia 2 kwietnia 1997 r. - Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej, Dz.U. z 1997 r. Nr 78, poz. 483 ze zm., stanowisko RPO z 17 grudnia 2019 r. (https://www.rpo.gov.pl/pl/content/czy-nauczyciel-moze-zarekwirowac-telefon-komorkowy-ucznia). Statut szkoły, który reguluje zasady korzystania z telefonów komórkowych na podstawie art. 99 pkt 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm., nie może naruszać powyższych konstytucyjnych uprawnień rodzica i ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy obowiązuje jeszcze Zarzadzenie Nr 18 MEN z 29.09. 1997 r. w sprawie zasad i warunków organizowania przez szkoły i placówki publiczne krajoznawstwa i turystyki(Dz. Urz. MEN Nr 9, poz. 40) ,które obowiązywało przy tworzenie regulaminu wycieczek?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację czy zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2019 r. w sprawie dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli środki przyznane przez organ prowadzący na doskonalenie zawodowe nauczycieli można przeznaczyć na zakup:
1) prenumeraty czasopism pedagogicznych dla nauczycieli
2) opłacenie dostępu do portali internetowych związanych z szeroko pojętym z prawem oświatowym, takich jak np. nadzor-pedagogiczny.pl
Proszę o wskazanie podstawy prawnej dla wymienionych powyżej przypadków zawartej w przywołanym powyżej rozporządzeniu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Muszę zorganizować nauczanie indywidualne w domu dla uczennicy kl. V szkoły podstawowej z upośledzeniem w stopniu lekkim i z orzeczeniem o stanie zdrowia, które uniemożliwia uczęszczanie do szkoły. Jakie powinna mieć przedmioty i w jakiej ilości godzin (a też jakie przepisy prawa to regulują?)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 1.09.2017 r. publiczne gimnazjum zostaje włączone do publicznej szkoły podstawowej, która zostaje przekształcona w ośmioletnią szkołę podstawową, w której nie działa rada szkoły. Czy statut nowo powstałej szkoły podstawowej nadaje organ prowadzący, czyli jst, czy też projekt nowego statutu przygotowuje, i w tym wypadku uchwala, do 30.11.2017. rada pedagogiczna? Czy nowy statut będzie dotyczył klas I-VIII szkoły podstawowej, zaś do oddziałów dotychczasowego gimnazjum, aż do czasu ich likwidacji, będzie można stosować dotychczasowy statut gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy 4 szkoły podstawowej posiada orzeczenie o niepełnosprawności sprzężonej (upośledzenie intelektualne w stopniu umiarkowanym oraz słabowidzenie). Decyzją rodziców uczęszcza do klasy ogólnodostępnej. Pracuje z nim nauczyciel wspomagający w wymiarze 8 godzin tygodniowo (na podstawie decyzji organu prowadzącego) oraz nauczyciel prowadzący zajęcia rewalidacyjne w wymiarze 2 godzin tygodniowo. Nauczyciel wspomagający w porozumieniu z pozostałymi nauczycielami pracującymi w tej klasie opracowali program zgodny z podstawą programową tego ucznia. Mam następujące pytania: 1. W jaki sposób dokumentować tematykę zajęć tego ucznia, skoro ma zajęcia z klasą (czasami z, a czasami bez nauczyciela wspomagającego) i realizuje ten sam temat, ale w sposób dostosowany? 2. Czy uczeń musi brać udział w zajęciach języka obcego? Zgodnie z jego obowiązkowymi zajęciami, które zawarte są m.in. w podstawie programowej dla takich uczniów, nie ma takiego wymogu, ale chciałbym się upewnić.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe