Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Komu dyrektor szkoły może powierzyć wykonywanie obowiązków z zakresu kontroli zarządczej? W jakim zakresie dyrektor ma do tego prawo?
Dyrektor szkoły decyduje o tym, którzy pracownicy będą wykonywali poszczególne zadania z zakresu kontroli zarządczej. Wskazuje on osoby upoważnione do przeprowadzenia kontroli merytorycznej czy formalno-rachunkowej dokumentów. Powierzenie tych zadań powinno wynikać z zapisów w zakresach obowiązków, regulaminach i instrukcjach obowiązujących w szkole.
Każdy pracownik wykonuje swoje obowiązki w ramach kontroli zarządczej
Właściwie każdy pracownik szkoły wykonujący swoje zadania zgodnie z przyjętym zakresem obowiązków i przeprowadzający samokontrolę realizuje zadania wchodzące w obszar kontroli zarządczej, ponieważ jej elementem jest właśnie samokontrola.
Dyrektor powierza zadania z zakresu kontroli zarządczej poszczególnym pracownikom
Ponadto dyrektor szkoły podejmuje decyzje o tym, którzy pracownicy będą wykonywali poszczególne zadania z zakresu kontroli zarządczej. Wskazuje osoby upoważnione do przeprowadzania kontroli merytorycznej czy formalno-rachunkowej dokumentów. Czynności te można powierzyć zarówno kierownikowi gospodarczemu lub intendentowi, jak i nauczycielowi.
Powierzenie zadań powinno wynikać z konkretnych zapisów
Dyrektor może również upoważnić pracownika do zatwierdzania dokumentów i podejmowania decyzji w bieżącej działalności przedszkola na czas swojej nieobecności, np. z powodu urlopu czy choroby. Powierzenie tych wszystkich zadań powinno wynikać z zapisów w zakresach obowiązków, regulaminach i instrukcjach obowiązujących w przedszkolu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Z powodu epidemii grypy zmuszona byłam odwołać zajęcia lekcyjne. Szkoła pracuje 6 dni w tygodniu. Czy stracone dni nauki możemy odpracować w niedziele? Jaka jest podstawa prawna, na której powinnam się oprzeć podejmując decyzję w tej sprawie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o treść Uchwały jaką musi napisać dyrektor szkoły o wyrażenie opinii przez Rade Pedagogiczną na temat powołania wicedyrektora szkoły
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie wzoru porozumienia organu prowadzącego na opiekę stomatologiczną uczniów szkoły.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Podręczniki są własnością Gminy. Czy mam zwrócić się o zgodę na ich ubytkowanie, jeśli nie są już obowiązujące?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy placówką prowadzoną przez stowarzyszenie. Zgodne z Art. 80. sys. oświaty Przedszkola, o których mowa w ust. 1, otrzymują na każdego ucznia z budżetu gminy dotację w wysokości równej wydatkom bieżącym przewidzianym na jednego ucznia w przedszkolach publicznych prowadzonych przez gminę, pomniejszonym o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu gminy, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez jednostkę samorządu terytorialnego. W przypadku braku na terenie gminy przedszkola prowadzonego przez gminę, podstawą do ustalenia wysokości dotacji są wydatki bieżące ponoszone przez najbliższą gminę na prowadzenie przedszkoli publicznych, pomniejszone o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu gminy. Podstawą do ustalenia w/w kwoty dotacji są wydatki bieżące ponoszone przez gminę. Czy w związku z tym do ustalenia kwoty przewidzianej na jedno dziecko gmina może brać pod uwagę liczbę dzieci biorących udział w projekcie unijnym (utworzenie 3 nowych oddziałów ), a nie uwzględnia kwoty przewidzianej na realizację projektu. Takie obliczanie kwoty dotacji dla przedszkoli prowadzonych w naszej gminie przez stowarzyszenia znacznie zaniżyło koszty przekazywane przez gminę na jedno dziecko w tychże placówkach.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe