Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Kto formalnie ponosi odpowiedzialność za ucznia, który bez pozwolenia opuścił zarówno zajęcia w szkole jak i sam teren szkoły (zwyczajnie uciekł z lekcji). Rodzice są natychmiast telefonicznie informowani o tej sytuacji telefonicznie. Ale jeśli stanie się jakiś wypadek to pod czyją opieką pozostaje takie dziecko w wieku 10-18 lat.
Odpowiedzialność za sprawowanie opieki nad uczniem na wagarach oraz za właściwe realizowanie obowiązku szkolnego sprawują rodzice w ramach władzy rodzicielskiej. Organ prowadzący szkołę ponosiłby odpowiedzialność za wypadek tylko, gdyby uczeń jemu uległ na terenie szkoły (art. 95 § 1 ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy, Dz. U. z 2015 r., poz. 83, art. 5 ust. 7 i art. 20 UoSO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń włamał się na konto w Librusie, zmienił oceny, nie było podstaw do wystawienia zagrożeniu, po przywróceniu ocen, jest to ocena niedostateczna. Jak rozwiązać sprawę z oceną na semestr (będzie to ocena niedostateczna, a nie było powiadomienia, ponieważ brak było przesłanek)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki wzór świadectwa obowiązuje dla ucznia z upośledzeniem umiarkowanym uczącym się w roku szkolnym, 2017/2018 r. w klasie IV w szkole specjalnej. Czy obowiązuje wzór z Rozporządzenia z 18 stycznia 2017r.? Co w takim razie z ramowym planem nauczania wskazanym w Rozporządzeniu z 28 marca 2017 w sprawie ramowych planów nauczania dla szkół. Przedmioty w tych dwóch rozporządzeniach dla ucznia z upośledzeniem umiarkowanym nie pokrywają się ze sobą. Jaką podstawę prawną stosować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak postąpić w przypadku uczennicy, która ukończyła dwie klasy publicznego gimnazjum i została przeniesiona do 3 klasy niepublicznego gimnazjum przysposabiającego o uprawnieniach szkoły publicznej, w którym była realizowana inna podstawa programowa ( 3 dni nauki+ 2 dni praktyki)? Rodzic ponownie chce przenieść dziecko do publicznego gimnazjum - tydzień przed klasyfikacją śródroczną. Czy jest to możliwe skoro uczennica nie zakończyła nauki w I semestrze i nie była tam klasyfikowana?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy 6 szkoły podstawowej posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną (intelektualną w stopniu umiarkowanym z autyzmem). Nie ma orzeczenia o nauczaniu indywidualnym. Zgodnie ze wskazaniem zespołu nauczycieli i specjalistów w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym, uczeń ma na terenie szkoły 10 godz. tygodniowo zajęć prowadzonych indywidualnie, podczas których realizuje podstawę programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym: funkcjonowanie osobiste i społeczne – 4 godz., zajęcia rozwijające komunikowanie się – 4 godz., zajęcia rozwijające kreatywność – 2 godz.
Jak zorganizować udział ucznia w pozostałych zajęciach edukacyjnych z klasą? Na jakie przedmioty uczeń powinien chodzić z klasą? Przedmioty i podstawa programowa, które realizuje klasa zupełnie odbiegają od zajęć i podstawy programowej dla ucznia z niepełnosprawnością umiarkowaną. Klasa ma 28 godz. zajęć tygodniowo. Czy uczeń musi uczestniczyć we wszystkich tych zajęciach? Z dotychczasowej obserwacji ucznia wynika, że jest on w stanie 3 godziny skupić się na zajęciach. Jak organizacyjnie przeprowadzić lekcję, kiedy nauczyciel w czasie 45 minut realizuje temat klasą i ma na lekcji ucznia, który zachowuje się głośno? Rodzice nie chcą przenieść dziecka do placówki specjalnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dla dzieci 5-letnich istnieje obowiązek informacji dla rodziców odnośnie gotowości szkolnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe