Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Moje Gimnazjum funkcjonowało samodzielnie od 199-2004 następnie zostało włączone w zespół szkół, a w 2017 przyłączone do szkoły podstawowej. Z jakich lat powinniśmy przekazać organowi prowadzącemu dokumentację? O ile dokumentacja przebiegu nauczania przekazywana jest do kuratorium, to nie znalazłam informacji dotyczącej przekazania dokumentów do organu prowadzącego.
Obowiązek przekazania dokumentacji kuratorowi i organowi prowadzącemu dotyczy szkół likwidowanych, czyli wygaszanych samodzielnych gimnazjów – art. 89 ust. 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. W razie włączenia gimnazjum do szkoły podstawowej, na skutek wygaszenia klas gimnazjalnych nie dochodzi do likwidacji szkoły, a więc wszelka dokumentacja gimnazjum powinna pozostać w szkole podstawowej do czasu likwidacji tej ostatniej szkoły. Przekazania dokumentacji po wygaszeniu klas gimnazjalnych działających w szkole innego typu nie przewiduje ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 ze zm.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w dokumentacji szkolnej wpisuje się nieżyjących rodziców (np. w rubryce rodzice, opiekunowie prawni w dzienniku lekcyjnym)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ze względu na małą liczbę uczniów w klasie V i VI (nauczanie specjalne) można prowadzić zajęcia lekcyjne w łączonych klasach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń zsz, który porzucił pracę jako pracownik młodociany i otrzymał świadectwo pracy powinien zostać skreślony z listy uczniów szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy aktualnie można w technikum realizować przedmioty zawodowe praktyczne w szkole z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego? Realizacja tych zajęć w trybie zdalnym nie gwarantuje osiągnięcie wymaganych efektów.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń przeszedł do innej szkoły. W ciągu jakiego czasu należy przesłać potwierdzone kopie arkusza ocen?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe