Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Moje pytanie dotyczy dotacji celowej na podręczniki dla uczniów niepełnosprawnych. W rozporządzeniu z 20 marca 2015 roku w sprawie wysokości wskaźników zwiększających dotację celową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim są wskazane trzy wskaźniki 2,0; 2,5; 2,3. Czym należy się kierować przy wyborze danego wskaźnika? Co należy wziąć pod uwagę z orzeczenia? Taka sama sytuacja dotyczy uczniów z upośledzeniem umiarkowanym, czy zespołem Aspergera. Proszę o przykładowe rozwiązanie.
Zgodnie z § 2 i § 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2015 r. w sprawie wysokości wskaźników zwiększających kwoty dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe dla uczniów niepełnosprawnych (Dz. U. z 2015 r., poz. 441), w przypadku uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z niepełnosprawnością:
a) intelektualną w stopniu lekkim, do obliczenia kwoty dotacji celowej na:
• podręczniki do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego lub materiały edukacyjne do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego, dla klas I-III szkoły podstawowej - wysokość wskaźnika wynosi 2,0;
• materiały ćwiczeniowe dla klas I-III i IV-VI szkoły podstawowej oraz gimnazjum - wysokość wskaźnika wynosi 2,5;
• podręczniki lub materiały edukacyjne dla klas IV-VI szkoły podstawowej oraz gimnazjum - wysokość wskaźnika wynosi 2,3
b) intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, do obliczenia kwoty dotacji celowej na:
• materiały ćwiczeniowe dla klas I-III i IV-VI szkoły podstawowej oraz gimnazjum - wysokość wskaźnika wynosi 2,5;
• podręczniki lub materiały edukacyjne dla klas IV-VI szkoły podstawowej oraz gimnazjum - wysokość wskaźnika wynosi 2,0.
Zatem stosowanie odpowiedniego wskaźnika jest uzależnione po pierwsze, od rodzaju dotowanych materiałów (podręczników, ćwiczeń lub materiałów edukacyjnych), a po drugie, także stopnia stopnia upośledzenia umysłowego, określonego w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Informacja taka musi zostać zawarta w tym orzeczeniu zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 września 2008 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 173, poz. 1072).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie odnośnie wyposażenia gabinetu pielęgniarki szkolnej - Gmina ma możliwość pozyskania na ten cel środków finansowych. Szkoła, a właściwie zespół szkół, nie ma takiego gabinetu. Mam wypisać przedmioty, meble i sprzęt, który jest mi potrzebny do urządzenia gabinetu?
Nie mogę znaleźć jednoznacznych przepisów w tej kwestii.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel wychowawca ma obowiązek wystawić opinię o uczniu na prośbę kuratora sądowego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dot. dokumentacji szkolnej, a dokładnie arkuszy ocen. Jest wyjaśnienie na stronie dot. zakładania arkuszy w przypadku przejścia uczniów klas 2,3,5,6 a co z klasą 4? W obowiązującym rozporządzeniu nie ma zapisu dotyczącego zakładania arkuszy uczniom w przypadku przejścia z innej szkoły (było to wyjaśnione w poprzednio obowiązującym) stąd też moje wątpliwości.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W nawiązaniu do mojego wczorajszego pytania - dopytuję.
Jeśli n-lka przedstawi, że w prokutraturze postepowanie zostało umorzone i jest prawomocne, to bez względu na to, że posiedzenie komisji dyscyplinarnej przy Kuratorze będzie dopiero we wrześniu mogę Ją przywrócić juz dziś.? (zgłoszeniea do prokurtury dokonała matka dziecka,ja zgłosiłam do komisji dyscyplinarnej). Dziękuję.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Poświadczanie kopii dokumentu za zgodność z oryginałem. Proszę o informację, czy w przypadku, gdy ustawodawca pisze o poświadczeniu kopii za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły - bez wyraźnego wskazania: "lub osoba przez niego upoważniona", kopię za zgodność powinien poświadczać wyłącznie dyrektor szkoły?
Zapisy np w: § 9 ust.1 pkt 3 i 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2018 r. poz 1574); § 14 ust. 6 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2017 r. poz 1646).
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe