Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Moje pytanie dotyczy zatrudnienia pomocy czy też asystenta nauczyciela dla uczennicy klasy I szkoły podstawowej w szkole ogólnodostępnej. Byłaby to osoba dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym w sprzężeniu z niepełnosprawnością ruchową. Bardzo proszę o poradę dotyczącą kwalifikacji takiej osoby i na jakiej zasadzie powinnam ją zatrudnić? Dodam, że organem prowadzącym jest Stowarzyszenie, ale jest to szkoła publiczna - przekazana przez gminę.
Na podstawie § 7 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz. U. z 2015 r., poz. 1113 z późn. zm. w publicznej ogólnodostępnej szkole (również prowadzonej przez stowarzyszenie), w zależności od treści zaleceń poradni psychologiczno – pedagogicznej zawartych w konkretnym orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, dla ucznia z niepełnosprawnościami sprzężonymi zatrudnia się: nauczyciela wspomagającego (posiadającego kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej); asystenta nauczyciela w przypadku ucznia klas I – III, z kwalifikacjami z art. 7 ust. 1f UoSO (wykształcenie co najmniej na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole podstawowej oraz przygotowanie pedagogiczne, czyli generalnie kwalifikacje nauczyciela co najmniej szkoły podstawowej) lub pomoc nauczyciela, której kwalifikacje i doświadczenie do pracy z danym dzieckiem i nauczycielem ustala dyrektor szkoły, ponieważ na tym stanowisku obowiązuje jedynie wymóg posiadania co najmniej wykształcenia podstawowego, bez dalszego uszczegółowienia w przepisach (załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, Dz. U. z 2014 r., poz. 1786 z późn. zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy są przykładowe procedury organizowania zastępstw doraźnych za nieobecnych nauczycieli? Czy podczas doraźnego zastępstwa nauczyciel nie musi prowadzić tych samych zajęć, które prowadzi nauczyciel nieobecny np. Czy polonista zastępujący biologa może prowadzić lekcję ze swojego przedmiotu? Jeśli tak, to kto o tym decyduje - nauczyciel zastępujący czy dyrektor? W szkole nie ma opracowanych procedur organizowania zastępstw doraźnychza nieobecnych nauczycieli.
- Mamy pracownika zatrudnionego na stanowisku sekretarza szkoły. Czy taka osoba może zostać wicedyrektorem szkoły? Jak ma wyglądać taka umowa? Czy wystarczy zawrzeć aneks do obecnej umowy o pracę zmieniając tylko nazwę stanowiska i kwotę wynagrodzenia?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w następującej sytuacji: w świetle art. 222 ust. 1 ustawy z dnia 14.12.2016 r. wprowadzającej ustawę Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 60), nauczyciel zatrudniony na pełen etat ma obowiązek wystąpić do dyrektora podstawowego miejsca zatrudnienia o zgodę na dodatkowe zatrudnienie. Czy w świetle przywołanych przepisów placówka wsparcia dziennego - świetlica środowiskowa (prowadzona przez samorząd), która nie jest placówką oświatową - również wymaga takiej zgody?
- Dzień dobry
czy mogę zatrudnić jako nauczyciela wspomagającego do klasy pierwszej (1 dziecko z upośledzeniem lekkim, 2 autystów) nauczyciela po ukończonych studiach pierwszego stopnia na kierunku pedagogika terapeutyczna z rehabilitacją ruchową oraz 3 -semestralnych studiach podyplomowych w zakresie oligofrenopedagogiki. Nauczycielka obecnie pracuje w Domu Pomocy Społecznej w Modrzewcu jako terapeuta zajęciowy
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który w 1991 r. ukończył Studium Nauczycielskie o specjalności nauczanie początkowe a następnie studia magisterskie na kierunku geografia posiada kwalifikacje do pracy w przedszkolu?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe