Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel dyplomowany w gimnazjum właczonym od 1 IX do szkoły podstawowej, zatrudniony na podstawie mianowania na pełen etat, członek związku zawodowego - od 1 wrzesnia 2017r, planowane ma ograniczenie etatu - brak godzin, klasa gimnazjum mniej. Jaka jest ochrona związku w takiej sytuacji? Czy temu nauczycielowi MUSI być zapewniony etat w tej szkole?
Jeżeli nauczyciel objęty jest ochroną związkową, przysługuje mu ona w dalszym ciągu. Fakt, że od września w gimnazjum będzie o jedną klasę mniej nie ma tu znaczenia, bowiem wszyscy nauczyciele, zarówno gimnazjum, jak i szkoły podstawowej, do której gimnazjum zostanie włączone, stają się z mocy prawa nauczycielami nowej szkoły. Nauczyciel może więc (o ile posiada odpowiednie kwalifikacje) prowadzić również zajęcia z klasami I-VII.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dzień dobry,
moje pytanie będzie dotyczyło odpłatności za godziny uciążliwe. Mam ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym + sprzężenia. Chłopiec ten uczęszcza do klasy 4, ma nauczyciela współorganizującego kształcenie. Realizuje inną postawę programowa. Czy powinnam wypłacać dodatek za warunki uciążliwe. Jeśli tak, to komu- nauczycielom uczącym w oddziale, nauczycielowi współorganizującemu kształcenie? Bardzo proszę o poradę.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Ile wynosi pensum nauczyciela edukacji przedszkolnej prowadzącego dodatkowo zajęcia rewalidacyjne?
- Czy oświadczenie dla pracownicy, która chce korzystać z opieki z art.188 KP pracującej na ½ etatu, wychowującej 2 letnie dziecko jest prawidłowe. Czy powinno zawierać jeszcze jakieś elementy.
OŚWIADCZENIE
Oświadczam, że:
W związku ze sprawowaniem opieki nad dzieckiem do lat 4 wyrażam zgodę/nie wyrażam zgody*) na pracę ponad 4 godzin na dobę (art. 148 pkt.3 KP).
W związku ze sprawowaniem opieki nad dzieckiem do lat 4 wyrażam zgodę/nie wyrażam zgody*) na:
- pracę w godzinach nadliczbowych,
- zatrudnienie w systemie przerywanego czasu pracy,
- delegowanie poza stałe miejsce pracy (art. 178 § 2 KP).
W związku z wychowywaniem dziecka/dzieci do 14 lat zamierzam/nie zamierzam*) korzystać ze zwolnienia od pracy z zachowaniem prawa do wynagrodzenia (art. 188 KP).
(podpis pracownika)
Oświadczam, że jestem jedynym rodzicem mojego dziecka/dzieci korzystającym z uprawnień wskazanych w oświadczeniu.
(podpis pracownika)
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Biorąc pod uwagę zapisy Art. 220 ust. 1 pkt 4 ustawy Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe: „4) liczba uczniów przypadających na jeden etat pedagoga, psychologa lub logopedy, zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez daną jednostkę samorządu terytorialnego, nie może być wyższa niż liczba uczniów przypadających na jeden etat pedagoga, psychologa lub logopedy, zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez tę jednostkę samorządu terytorialnego, w roku szkolnym 2016/2017”, czy można powstałą zwyżkę godzin przeznaczyć na realizację zajęć w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Przykładowo: Szkoła w roku szkolnym 2016/17 na 290 uczniów; w roku szkolonym 2017/18 - 340 uczniów co daje zwiększenie etatu pedagoga i psychologa do 1,18 etatu, co w przeliczeniu na godziny daje zwyżkę 4 godzin. Pytanie: Czy: 1. Zwyżkę 4 godzin pedagoga szkolnego można przeznaczyć np. na realizację zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów z takim zaleceniem wynikającym z opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej o dostosowaniu wymagań edukacyjnych (pedagog posiada stosowne kwalifikacje do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych). 2. Zwyżkę godzin psychologa szkolnego przeznaczyć na zajęcia logopedyczne. W tym przypadku psycholog nie posiada stosownych kwalifikacji. Zajęcia byłyby powierzone innemu nauczycielowi, który posiada kwalifikacje do prowadzenia logopedii (studia podyplomowe). 3. Zajęcia logopedyczne, o których mowa w pkt. 2 realizowane przez nauczyciela np. edukacji wczesnoszkolnej byłyby jego godzinami ponadwymiarowymi. Z jakiego pensum należy w takim wypadku rozliczać godziny ponadwymiarowe: 18- godzinnego (pensum nauczyciela) czy 20-godzinnego (pensum psychologa)?
- Czy nauczyciel historii może uczyć wos-u w gimnazjum?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe