Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Niepubliczny Punkt Przedszkolny jest czynny w godzinach 8-13, czy w tym czasie może odbywać się rehabilitacja w ramach rewalidacji?
Na podstawie § 8 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania, Dz.U. z 2017 r., poz. 1657 minimalny dzienny wymiar godzin nauczania, wychowania i opieki wynosi 3 godziny, a minimalny tygodniowy wymiar godzin tych zajęć jest uzależniony od liczebności grupy dzieci w punkcie przedszkolnym i wynosi: od 3 do 12 dzieci - 12 godzin; od 13 do 16 dzieci - 16 godzin; od 17 do 20 dzieci - 20 godzin; od 21 do 25 dzieci - 25 godzin. Cytowane rozporządzenie nie ogranicza czasu trwania zajęć tylko do zajęć realizujących podstawę programową, a w związku z tym jeśli punkt przedszkolny prowadzi zajęcia po 5 godzin dziennie, w tym czasie mogą być prowadzone zajęcia rewalidacyjne (w zależności od potrzeb uczniów m.in. zajęcia rehabilitacyjne).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy związek zawodowy, który opiniował arkusz organizacyjny (w kwietniu) może sprawdzić w KO, czy jego opinia została dołączona do w/w dokumentu przez organ prowadzący?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń, który w I semestrze miał ocenę dopuszczającą, a w II opuścił się w nauce i jest zagrożony oceną niedostateczną, może ja otrzymać jako ocenę roczną? Czy przepisy dotyczące oceniania jakoś to regulują rygorystycznie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kroki podejmuje dyrektor w stosunku do nauczyciela, na którego wpłynęły oficjalne skargi ze strony uczniów i rodziców. Nauczycielka zatrudniona w naszej placówce od sześciu lat na dwie godziny tygodniowo (pracuje tylko w naszej szkole), jako nauczyciel WOS-u jest nauczycielem kontraktowym. Praktycznie od początku jej zatrudnienia stwarzała sytuacje konfliktowe w stosunku do uczniów. Próby rozmowy z Panią, gdzie próbowano pomóc jej w związku z brakiem doświadczenia w pracy z gimnazjalistami nie dają rezultatów. Uczniowie nie chcą uczestniczyć w zajęciach, bo Pani krzyczy na nich, opowiada różne niestworzone rzeczy (tak przekazują to uczniowie). Zdarzyło się (z opowieści uczniów), że powiedziała w klasie, że "dyrektor żyje z Panią od polskiego, a wuefista z inną Panią z jakiejś tam szkoły". Uczniowie w proteście "za te bzdury" źle zachowują się na lekcjach, dokuczają nauczycielce, ta pisze im uwagi i prowadzi z nimi wojnę. Oceniane kartkówki nie są pokazywane uczniom, nie daje szans tzw. poprawy ocen itp. Lekcje (właściwie trudno nazwać je lekcjami), które prowadzi są często przerywane przez interwencje wychowawcy czy też dyrektora. Na słowa dyrektora: "Pani dziś poniosła klęskę na lekcji, ponieważ krzyczała Pani do uczniów, nie pozwoliła dojść do słowa uczniowi (uczniom) i mnie; Pani odpowiada: Ja to chciałam zrobić medialnie (???). Na zajęcia wychodzi negatywnie nastawiona (już sama postawa o tym mówi), co oczywiście wyczuwają uczniowie i zaczynają się wzajemne przekomarzania. Oczywiście Pani podaje temat i podaje treści (stara się), jednak skutek jest mierny, trudno mówić o osiągnięciu celów lekcji. Rodzice zwracają się do dyrekcji o rozwiązanie problemu ponieważ jest to przedmiot egzaminacyjny, dodatkowo uważają, że ta Pani słownie i poprzez swoje zachowanie podważa autorytet innych nauczycieli. Żądają konfrontacji i natychmiastowych działań. Proszę o pomoc prawną i wskazówki co do rozwiązania problemu.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację, czy uzyskanie od rodziców zgody na nieodpłatną, wyłączną i nieograniczoną czasowo i terytorialnie
licencję na publikację w wydawnictwach drukowanych, na wystawach oraz w Internecie prac autorstwa ich dziecka (jako wytworu pracy na zajęciach lub zgłoszenia do konkursu) oraz wyrażenie przez nich zgody na przetwarzanie i publiczne podanie danych osobowych (imię i nazwisko, szkoła i wiek) w celach związanych z wystawami, konkursami, jest wystarczające? Czy wystarczy taka ogólna zgoda, aby każdorazowo nie trzeba było mnożyć papierów? Czy szkoła po uzyskaniu takiej zgody może sprzedawać wytwory prac uczniów np. na kiermaszu, czy należałoby w takiej zgodzie zawrzeć jakąś dodatkową klauzulę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaki dokument powinien wypełnić rodzic ubiegający się o przyjęcie ucznia do klasy I szkoły podstawowej – wniosek czy zgłoszenie o przyjęcia do klasy I?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe