Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od stycznia 2016r. zmieniają się przepisy dotyczące pracy z dziećmi niepełnosprawnymi. Z kim będzie mógł pracować oligofrenopedagog? Czy będzie mógł pracować z dzieckiem mającym autyzm i upośledzenie umysłowe?
1 września 2015r. weszło w życie nowe rozporządzenie MEN z dnia 24 lipca 2015r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z dnia 7 sierpnia 2015 r. poz. 1113).
Natomiast od 1 stycznia 2016r. wchodzi w życie jedynie § 7 ust. 2–6 tego rozporządzenia, w którym mowa jest, iż:
- w przedszkolach ogólnodostępnych, innych formach wychowania przedszkolnego i szkołach ogólnodostępnych, w których kształceniem specjalnym są objęte dzieci i uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera, lub niepełnosprawności sprzężone, zatrudnia się dodatkowo - OBLIGATORYJNIE!: nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych lub specjalistów lub w przypadku klas I–III szkoły podstawowej – asystenta lub pomoc nauczyciela;
- w przedszkolach ogólnodostępnych, innych formach wychowania przedszkolnego i szkołach ogólnodostępnych, w których kształceniem specjalnym są objęci uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na inne niepełnosprawności niż autyzm, w tym zespół Aspergera, lub niepełnosprawności sprzężone - za zgodą organu prowadzącego, można zatrudniać DODATKOWO!:
nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych lub specjalistów lub w przypadku klas I–III szkoły podstawowej – asystenta lub pomoc nauczyciela;
Nauczyciele posiadający kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej:
prowadzą wspólnie z innymi nauczycielami zajęcia edukacyjne oraz wspólnie z innymi nauczycielami i specjalistami realizują zintegrowane działania i zajęcia, określone w IPET;
prowadzą wspólnie z innymi nauczycielami i specjalistami pracę wychowawczą z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym;
uczestniczą, w miarę potrzeb, w zajęciach edukacyjnych prowadzonych przez nauczycieli oraz w zintegrowanych działaniach i zajęciach, określonych w programie, realizowanych przez nauczycieli i specjalistów;
udzielają pomocy nauczycielom prowadzącym zajęcia edukacyjne oraz nauczycielom i specjalistom realizującym zintegrowane działania i zajęcia, określone w programie, w doborze form i metod pracy z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym.
Jak widać, powyższe rozporządzenie nie dotyczy kwalifikacji nauczyciela. Zatem oligofrenopedagog nadal ma uprawnienia zawodowe do pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie, więc może pracować z dzieckiem z niepełnosprawnościami sprzężonymi typu: autyzm + niepełnosprawność intelektualna.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Co przysługuje nauczycielom zatrudnionym w zespole szkół, którzy realizują zajęcia w szkołach dziennych oraz dodatkowe zajęcia (ponad pensum) w szkołach zaocznych w soboty i niedziele. Zadając to pytanie mam na myśli czas pracy nauczycieli i zasady wynagradzania, zwłaszcza w niedziele.
- Moje pytanie dotyczy Czy dyrektorem dydaktycznym Publicznego Przedszkola może być osoba która jest dyrektorem szkoły podstawowej i ma ukończony kurs kwalifikacyjny Zarządzanie Oświatą ma wyższe studia pedagogiczne ale nie ma wychowania przeszklonego.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Sekretarka szkoły zatrudniona na pełnym etacie podjęła zaoczne studia wyższe o kierunku ekonomia.Czy należy jej się urlop szkoleniowy na przygotowywanie się do egzaminów .jeśli tak to w jakim wymiarze
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w związku ze zmianą ustawy karty Nauczyciela art 10a dotyczy również zatrudniania terapeutów np logopedy czy fizjoterapeuty, dyrektora niebędącego nauczycielem? i czy przepis ten dotyczy również zatrudniania w niepublicznych poradniach psychologiczno pedagogicznych?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik został ponownie zatrudniony po dwóch latach przerwy. Jego akta osobowe zostały już wcześniej zarchiwizowane. Dopuszczalne jest kontynuowanie jego teczki po ponownym zatrudnieniu, ale co w tej sytuacji odnotować w spisie zdawczo-odbiorczym, który został sporządzony przy przekazywaniu teczki do archiwum? Teczka tego pracownika ma już nadany numer kolejny spisu, są też wpisane daty skrajne dokumentów znajdujących się w teczce.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe