Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od września 2017 z powodu zmniejszenia liczby oddziałów organ prowadzący wyraził zgodę na jednego wicedyrektora. Aktualnie powołanych jest dwóch wicedyrektorów do sierpnia 2018 r. Jak poprawnie odwołać z funkcji wicedyrektora?
W opisanej sytuacji zastosowanie będą miały przepisy ustawy z dnia 07.09.1991 r. o systemie oświaty. Art. 38 określa przypadki, w których dyrektor szkoły może odwołać wicedyrektora, tj.:
- w razie złożenia przez nauczyciela rezygnacji, za trzymiesięcznym wypowiedzeniem,
- w razie ustalenia negatywnej oceny pracy lub negatywnej oceny wykonywania zadań wymienionych w art. 34a ust. 2 w trybie określonym przepisami w sprawie oceny pracy nauczycieli - bez wypowiedzenia,
- w razie złożenia przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny wniosku, o którym mowa w art. 34 ust. 2a;
- w przypadkach szczególnie uzasadnionych, po zasięgnięciu opinii kuratora oświaty, a w przypadku szkoły i placówki artystycznej oraz placówki, o której mowa w art. 2 pkt 7, dla uczniów szkół artystycznych prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego - ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, może odwołać nauczyciela ze stanowiska kierowniczego w czasie roku szkolnego bez wypowiedzenia.
Odwołanie wicedyrektora nastąpi na podstawie art. 38 ust. 1 pkt. 2 (szczególnie uzasadniony przypadek - likwidacja stanowiska) w związku z art. 37 ust. 1 ustawy.
Przykładowy dokument:
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka zatrudniona jest na podstawie mianowania w wygaszanym gimnazjum.
Od 26.09.2016 r. do 26.02.2017 r. przebywała na zwolnieniu lekarskim. Zwolnienie obejmowało czas ferii zimowych trwających od 30.01.2017 r. do 12.02.2017 r. Nauczycielka od 27.02.2017 r. do 26.02.2018 r. przebywa na urlopie zdrowotnym obejmującym również czas letnich wakacji (2017 r.) oraz ferii zimowych (2018 r.) od 12.022018 r. do 25.02.2018 r. Od 01.09.2018 r. została przeniesiona w stan nieczynny, który kończy się z dniem 28.02.2018 r. i jednocześnie zbiega się z urlopem dla poratowania zdrowia (od 27.02. 2017 r. do 26.02.2018 r.). Czy w świetle nowych uregulowań prawnych (zmiany w Karcie Nauczyciela) w związku z zakończeniem stanu nieczynnego i tym samym rozwiązaniem stosunku pracy nauczycielce przysługuje urlop uzupełniający, jeśli tak to w jakim wymiarze? Czy też możliwa jest wypłata ekwiwalentu za ewentualnie przysługujący urlop?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor Szkoły z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych organizuje dla pracowników szkoły zagraniczną wycieczkę, na którą wpisał się między innymi konserwator zatrudniony na czas określony - do końca lutego 2018r. Konserwator w styczniu dokonał odpowiedniej wpłaty - zgodnie z regulaminem ZFŚS pracowników szkoły. Umowa konserwatora wygasła 27 lutego 2018r. i następna nie została zawarta. Konserwator nadal jest zainteresowany wyjazdem na wycieczkę twierdząc, że dokonał wpłatę zaliczki będąc jeszcze pracownikiem szkoły. Czy były już pracownik ma prawo skorzystać z ZFŚS na takich samych zasadach jak czynny pracownik, choć umowa o pracę wygasła z końcem lutego 2018 a wycieczka odbędzie się w lipcu 2018? Czy powinien on dopłacić do 100% kosztów wycieczki.
- Wg mnie posiada ona kwalifikacje do nauczania w szkole ponadgimnazjalnej. Mówi o tym ostatecznie paragraf 29 ust. 2 rozp. z 2017 r. (Dz. U. z 2017 poz. 1575). Ponieważ ukończyła studia przed 17 stycznia 2012 r. Proszę o potwierdzenie lub wyjaśnienie zastosowania w praktyce tego Rozporządzenia. Natomiast jeżeli nauczyciel może nauczać w szkole ponadgimnazjalnej, to czy może ubiegać sie o awans zawodowy bez dopełnienia wykształcenia?
- Mam zapytanie odnośnie wybierania urlopu pracownika mającego 4 dniowy tydzień pracy. Pensum tygodniowe nauczyciela wynosi 20 godzin dydaktycznych (placówka publiczna, podstawa zatrudnienia KN i KP). Urlop przysługujący wynosi 35 dni w roku. Rozkład pracy w tygodniu to: poniedziałki 6 godzin, wtorki 5 godzin, środy 5 godzin i piątki 4 godzin. Czwartki są dla pracownika dniami, w których pracy nie świadczy, jako że swoją tygodniową normę wypracowuje w 4 dni. W jaki sposób wybiera się urlop? Nasza księgowa od każdego dnia odlicza 10 godzin urlopu tj. pracownik pracuje 6 godzin, ale z urlopu potrąca mu się 10 godzin. Przelicza się ten urlop na 40 godzinny tydzień pracy. Osoby, które pracują w systemie 5 dniowym wybierają urlop na dni. Efekt jest taki, że pracownikowi pracującemu w 4 dniowym systemie urlop de facto kończy się szybciej. Proszę o wyjaśnienie tych przeliczeń.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Urodziłem się 16 lipca 1954 r. 16 lipca 2018 roku osiągnę 65 lat. Według stanu na 31 grudnia 2008 r. mam 30 letni okres składkowy , w tym 30 lat pracy w szczególnym charakterze tj. na stanowisku nauczyciela matematyki i dyrektora szkoły. Pragnę odejść na emeryturę albo w sierpniu 2018, albo z końcem maja 2019.(w czerwcu jest niekorzystnie odchodzić na emeryturę)Mam w związku z powyższym pytanie czy mogę odejść na emeryturę 31 sierpnia 2018 lub np.10 lipca 2019-przed ukończeniem 65 lat i czy ta emerytura będzie mi wyliczona według starych zasad tj.24 procent kwoty bazowej ...itd. Proszę o odpowiedź bo ZUS różnie tłumaczy. Znalazłem interpretację ,ze osoby urodzone między 1948 a 1969 mające udowodniony 30 letni okres składkowi i nieskładkowy w tym 20 lat pracy jako nauczyciel wg stanu na 31 grudnia 2008 r. mogą odejść na emeryturę naliczaną według starych zasad pod warunkiem rozwiązania stosunku pracy przed ukończeniem 65 lat-mężczyzna lub 60 lat kobieta.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe