Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od września zatrudniam w SP na kilka godzin nauczyciela etyki. Jak mogę zgodnie z przepisami zorganizować lekcje, jeżeli na poziomie klas I-III zgłosiło się 9 osób, a na poziomie IV-VI - 5 osób?
Poprzez stworzenie grupy międzyoddziałowej lub międzyklasowej w oparciu o obowiązujące programy nauczania zawarte w szkolnym zestawie programów.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach z 14 kwietnia 1992 r. (zmienione 30 czerwca 1999 r.).
§1. 1. W publicznych przedszkolach organizuje się, w ramach planu zajęć przedszkolnych, naukę religii na życzenie rodziców (opiekunów prawnych).
W publicznych szkołach podstawowych, gimnazjach, ponadpodstawowych
i ponadgimnazjalnych, zwanych dalej "szkołami", organizuje się w ramach planu zajęć szkolnych naukę religii i etyki:
1) w szkołach podstawowych i gimnazjach - na życzenie rodziców (opiekunów prawnych. (...))
§ 2.1. Przedszkole i szkoła mają obowiązek zorganizowania lekcji religii dla grupy nie mniejszej niż siedmiu uczniów danej klasy lub oddziału (wychowanków grupy przedszkolnej). Dla mniejszej liczby uczniów w klasie lub oddziale (wychowanków w grupie) lekcje religii w przedszkolu lub szkole powinny być organizowane w grupie międzyoddziałowej lub międzyklasowej.
§ 3. 1. Uczniom, których rodzice lub którzy sami wyrażają takie życzenie (§ 1 ust. 1), szkoła organizuje lekcje etyki w oparciu o programy dopuszczone do użytku szkolnego na zasadach określonych w art. 22 ust. 2 pkt 3 ustawy o systemie oświaty.
2. W zależności od liczby zgłoszonych uczniów zajęcia mogą być organizowane według zasad podanych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W czerwcu 2018r organizujemy zawody sportowe, w których udział wezmą uczniowie niepełnoletni oraz osoby dorosłe w związu z czym zwracamy się z pytaniem jak prawidłowo skonstruować oświadczenie dla każdego uczestnika zgodne z RODO. Informacje (imię i nazwisko zwycięzców oraz zdjęcia będą umieszczone na stronie internetowej szkoły oraz Urzędu Gminy.
Bardzo prosimy o gotowy wzór takiego oświadczenia.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o przykładowe cele kontroli zarządczej prowadzonej w przedszkolu.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy należy dołączyć do księgi arkuszy ocen protokoły z egzaminów poprawkowych uczniów i oprawić je razem?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzę szkołę niepubliczną z uprawnieniami publicznej. Mam pytanie w związane z osobnym rozliczeniem miesięcznym subwencji dla ucznia z orzeczeniem. W jaki sposób prawidłowo dokonać rozliczenia jeśli mamy uczniów z rożnymi schorzeniami? Taka sytuacja wiąże się z wysokością dotacji, dostajemy także miesięczną subwencję w postaci jednej kwoty bez podziału na paragrafy. Czy należy dokonać procentowego podziału w zależności od schorzenia?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Do bursy przyjechał wychowanek i przywiózł broń pneumatyczną (karabin pneumatyczny i pistolet) , wychowanek jest pełnoletni. Nie chciał oddać broni wychowawczyni do zdeponowania bo jak twierdził przywiózł ją, aby sprzedać koledze. Wychowawczyni zadzwoniła na policję, nie wiedział bowiem, czy jest wymagana na nią pozwolenie (nie znała jej specyfikacji). Policja po prośbach przyjechała ale stwierdziła, że nic nie mogą zrobić chyba, że ma punkt regulaminu który zabrania wnoszenia broni. Wychowawczyni stwierdziła, że Rada Pedagogiczna nie przewidziała takiego przypadku, ale kazała im reagować w myśl punktu regulaminu mówiącym o stwarzaniu zagrożenia dla innych. Policja poprosiła, aby zdeponował broń. Po dłuższej rozmowie zgodził się. Po odjeździe Policji podszedł do wychowawczyni z pistoletem (trzymając go dwuznacznie) i stwierdził, że jeżeli już ma zdeponować to zdeponuje wszystko. Czy postępowanie Policji było prawidłowe. Co powinniśmy zrobić w takiej sytuacji? Zaznaczę, że z wychowankiem jest wiele problemów. Proszę o radę i opinię prawną.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe