Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Organ prowadzący szkołę ze względu na zmiany organizacyjne szkoły od 1 września 2019 r. zmniejszył wymiar etatu z 3/4 na 1/2 etatu na stanowisku specjalista ds. księgowości. Pracownica otrzymała w maju 2019 r. wypowiedzenie zmieniające warunki umowy o pracę (zmniejszenie wymiaru etatu do 1/2 etatu i adekwatne do tego stanowiska wynagrodzenie). Pracownica nie wyraziła zgody na nowe warunki pracy i umowa rozwiązała się z dniem 31 sierpnia 2019. Czy w takim przypadku należy się odprawa i z jakiego wymiaru? Jeżeli tak to czy 3/4 etatu czy 1/4 etatu?
Pracownicy nie przysługuje odprawa z art. 10 ust. 1 pkt 1 w zw. z art. 8 ustawy z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników (Dz.U. z 2018 r., poz. 1969 ze zm.), ponieważ odmowa przyjęcia nowych warunków pracy i płacy uzasadnionych obiektywnymi przyczynami leżącymi po stronie pracodawcy i niemająca charakteru szykany, stanowi współprzyczynę rozwiązania stosunku pracy, a więc pracownica nie została zwolniona wyłącznie z przyczyn niedotyczących pracownika (wyrok SN z dnia 9 listopada 1990 r., I PR 335/90; wyrok SN z dnia 14 lutego 2006 r., III PK 109/05).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel (polonista w liceum z pełnymi kwalifikacjami) może uczyć w liceum przedmiotu Wiedza o kulturze po ukończeniu Kursu kwalifikacyjnego (300 godzin), Sztuka - dającego uprawnienia do nauki plastyki i muzyki w szkole podst. i gimnazjum?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- 1. Pracownik obsługi szkoły (kobieta) skończyła 60 lat w lutym 2019 r.
19 lipca 2019 r.rozwiązano z nią stosunek pracy- za porozumieniem stron.
22 lipca ponownie zawarto stosunek pracy.
24 lipca pracownica złożyła do ZUS wniosek o emeryturę. Prawo do emerytury przyznano, ale zawieszono wypłatę ze względu na pozostawanie w stosunku pracy.
Czy to postępowanie jest zgodne z prawem? Kiedy trzeba rozwiązać stosunek pracy i ewentualnie- jeżeli zajdą takie okoliczności nawiązać ponownie- żeby pracownik zachował prawo do emerytury i wynagrodzenia?
2. Czy na zwolnieniu lekarskim można rozwiązać lub nawiązać stosunek pracy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest procedura zmiany pensum nauczyciela w szkole niepublicznej? Jest to szkoła specjalna przysposabiająca do pracy o uprawnieniach szkoły publicznej z 18 na 30 godzin bezpośredniej pracy z uczniem. O jakie dokumenty powinnam się oprzeć? Jak powinna wyglądać nowa umowa?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły może nakazać nauczycielom pełnienie stałego dyżuru na spotkania z rodzicami ... np. 1 godz. w tygodniu? Jeśli tak to na jakie przepisy się może powołać? Jak to unormować w szkole?
- Witam. Czy nauczycielka - logopeda, zatrudniona na niepełny wymiar - 10 godz (cytat z Umowy o pracę), która wraca z urlopu wychowawczego, musi otrzymać odpowiednią część etatu (z 25 godz.) czy też liczbę godzin, którą miała poprzednio? W czasie trwania jej urlopu liczba godzin pracy logopedy wzrosła z 20 do 25, a w umowie nie jest napisane "pół etatu", a jedynie - "zmniejszony etat - 10 godz".
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe