Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pracownica administracji 30 sierpnia 2019 r. przeszła na emeryturę. 1 września 2019 r. została zatrudniona w tej samej szkole. Czy w stosunku do pracownika, który jest na emeryturze, ale nadal jest zatrudniony, również obowiązuje zasada, że kolejna trzecia umowa jest umową na czas nieokreślony?
Na podstawie art. 251 § 1 i 3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 ze zm., okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na czas określony, a także łączny okres zatrudnienia na podstawie umów o pracę na czas określony zawieranych między tymi samymi stronami stosunku pracy nie może przekraczać 33 miesięcy, a łączna liczba tych umów nie może przekraczać trzech. Jeżeli okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na czas określony jest dłuższy niż 33 miesiące lub jeżeli liczba zawartych umów jest większa niż trzy, uważa się, że pracownik, odpowiednio od dnia następującego po upływie okresu 33 miesięcy lub od dnia zawarcia czwartej umowy o pracę na czas określony, jest zatrudniany na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony. Regulacje te mają zastosowanie do wszystkich pracowników, a więc także do tych, którzy posiadają uprawnienia emerytalne. Umową bezterminową jest czwarta umowa, chyba że w czasie obowiązywania np. trzeciej zostanie przekroczony okres terminowego zatrudnienia przez 33 miesiące. Wyjątki od zasady 3 umów lub 33 miesięcy zatrudnienia na czas określony zawiera art. 251 § 4 KP, zgodnie z którym ponad te limity można zawrzeć umowę o pracę na czas określony w celu zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w pracy, w celu wykonywania pracy o charakterze dorywczym lub sezonowym, w celu wykonywania pracy przez okres kadencji, w przypadku gdy pracodawca wskaże obiektywne przyczyny leżące po jego stronie – jeżeli ich zawarcie w danym przypadku służy zaspokojeniu rzeczywistego okresowego zapotrzebowania i jest niezbędne w tym zakresie w świetle wszystkich okoliczności zawarcia umowy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel był zatrudniony od 01.09.2019 na czas zastępstwa do 26.06.2020, a następnie od 01.09.2020 do 25.06.2021 nie był zatrudniony przez wakacje i nie otrzymywał wynagrodzenia (z informacji wiadomo było, że nauczyciel nie wróci w tym czasie do pracy). Czy dyrektor postąpił zgodnie z prawem? Jakie są podstawy prawne? Czy nauczyciel może dochodzić swoich praw?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Kilkoro pracowników obsługi nabierze w najbliższym czasie prawa do emerytury. Część z nich chciałaby wrócić i nadal pracować. Proszę o informację jaki powinien być okres przerwy między rozwiązaniem stosunku pracy (wydaniem świadectwa), a ponownym zatrudnieniem. Czy można rozwiązać stosunek pracy jednego dnia i nawiązać następnego?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik niepedagogiczny ukończył 4 letnie technikum zawodowe. Ile lat nauki należy mu zaliczyć do stażu, od którego zależy wymiar urlopu wypoczynkowego?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik administracji szkoły (kierownik gospodarczy) wystąpił z podaniem do dyrekcji o wystawienie świadectwa pracy- pracownik pracuje nadal w szkole i dodatkowo ma drugi etat w innej szkole- czy dyrekcja szkoły ma wystawić świadectwo pracy mimo, iż stosunek pracy nie ustał czy wystarczy zaświadczenie potwierdzające jego zatrudnienie? Czy w drugiej szkole dyrektor doliczy lata pracy pracownika na podstawie owego zaświadczenia? Proszę o podanie podstawy prawnej.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Zatrudniam po raz trzeci nauczyciela matematyki na 16/18 etatu. Stopień awansu - nauczyciel kontraktowy. Nie mam gwarancji zatrudnienia nauczyciela na tą samą ilość godzin w następnym roku. Na jaką umowę powinnam go zatrudnić?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe