Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pracownik przyniósł do kadr zaświadczenie z KRUS o podleganiu ubezpieczeniu rolników od 1.01.1991 r. do 31.12 2012 r. Czy na tej podstawie można pracownikowi zaliczyć czas pracy w gospodarstwie rolnym do stażu pracy?
Samo zaświadczenie o o podleganiu ubezpieczeniu KRUS nie wystarczy. Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20.07.1990 r. o wliczaniu okresów pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym do pracowniczego stażu pracy, na wniosek zainteresowanej osoby właściwy urząd gminy jest obowiązany stwierdzić okresy jej pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym, wydając stosowne zaświadczenie w celu przedłożenia w zakładzie pracy.
Jeżeli organ ten nie dysponuje dokumentami uzasadniającymi wydanie zaświadczenia o pracy zainteresowanej osoby w indywidualnym gospodarstwie rolnym, zawiadamia ją o tej okoliczności na piśmie. W takim wypadku, okresy pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym mogą być udowodnione zeznaniami co najmniej dwóch świadków zamieszkujących w tym czasie na terenie, na którym jest położone to gospodarstwo rolne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zwracam się z prośbą o udzielenie porady prawnej dot. wypłaty odprawy emerytalnej. Pracownik obsługi zatrudniony był w szkole w pełnym wymiarze czasu pracy , jako starszy woźny oraz dodatkowo w ramach drugiego stosunku pracy jako sprzątaczka, w wymiarze ½ etatu. 31 lipca 2013 roku rozwiązano oba stosunki pracy na mocy porozumienia stron (art. 30 § 1 pkt. 1 Kp) , w związku z przejściem pracownika na emeryturę od 01.08.2013 r. Na podstawie art. 38 ust. 3 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych wypłacono pracownikowi jednorazową odprawę emerytalną z pełnego etatu w wysokości sześciomiesięcznego wynagrodzenia. Nie wypłacono natomiast odprawy z tyt. rozwiązania stosunku pracy z dodatkowego zatrudnienia. W dniu dzisiejszym pracownik zwrócił się do mnie o wypłatę odprawy emerytalnej z tego drugiego stosunku pracy, ponieważ dowiedział się, że mu się też należała. Moje pytanie brzmi: Czy pracownikowi należy wypłacić odprawę emerytalną również z tytułu rozwiązania drugiego stosunku pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel mianowany z 6 letnim stażem pracy, który ma ukończone studia mgr z przygotowaniem pedagogicznym na kierunku filologia polska oraz kurs kwalifikacyjny z zakresu pedagogiki opiekuńczo wychowawczej ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć pedagoga szkolnego w gimnazjum ogólnodostępnym.
Jak należy naliczyć wynagrodzenie dla danego nauczyciela jeśli uczy 13 godz. języka polskiego i ma 5 godzin zajęć pedagoga.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi, który w jednym dniu tygodnia ma L4 -opiekę nad członkiem rodziny przepadają nadgodziny z całego tygodnia, czy tylko za nadgodziny w dniu nieobecności?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadząc podjął uchwałę o likwidacji szkoły podstawowej z dniem 31.08.2013 r. W zamian za odprawę, kilku mianowanym nauczycielom zaproponowano pracę w innej szkole na terenie tej samej gminy. Niestety ma być to praca w niepełnym wymiarze w likwidowanej szkole pracują na pełnych etatach. Wójt gminy chce złożyć nauczycielom pisemne propozycje i oczekuje natychmiastowej odpowiedzi.Nauczyciele chcą pracować jednak nie chcą się zgodzić na ograniczenie etatu. Czy takie postępowanie jest zgodne z prawem. Kolejne pytanie: jakie są obowiązki dyrektora likwidowanej szkoły wobec pracowników obsługi i nauczycieli (terminy wypowiedzeń, rozwiązanie umów o pracę na czas określony i nieokreślony itp.).
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy są jakieś przeciwwskazania do zatrudnienia nauczyciela emeryta na czas nieokreślony?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe