Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Prezydent Miasta Kalisza w zarządzeniu z dnia 31 lipca 2013 roku, które dotyczy sprzedaży zużytego majątku jednostek organizacyjnych Miasta Kalisza zamieścił zapis mówiący o tym, że informacje o zbędnych i zużytych składnikach rzeczowych, których wartość przekracza równowartość w złotych kwoty 300 EURO zamieszcza się na BIP jednostki lub Urzędu Miejskiego. Moje pytanie jest takie: W jaki sposób w związku z takim zapisem należy przeprowadzić sprzedaż lub likwidację zużytych i zbędnych składników rzeczowych, których wartość nie przekracza równowartości w złotych 300 EURO?
W samorządowych jednostkach budżetowych sposób postępowania dotyczący zagospodarowania zbędnych oraz zużytych składników majątku powinien być określony w dokumentacji opisującej przyjęte w jednostce zasady prowadzenia gospodarki i ewidencji środków trwałych, wydawanej przez kierownika jednostki w ramach ustalania procedur wykonywania kontroli zarządczej tak stanowi art. 53 ust. 1 oraz art. 68 w związku z art. 69 ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (ustawy z dnia 27 sierpnia 2019 r., Dz. U. 2019, poz. 869 z późniejszymi zmianami), z uwzględnieniem wytycznych określonych przez właściwe organy jednostki samorządu terytorialnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy środki na prowadzenie klas sportowych ujęte są w subwencji oświatowej, czy pełne finansowanie spoczywa na organie prowadzącym, z własnych środków finansowych gminy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z § 24 pkt. 3 i 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27.08.2019 r. (Dz. U. 2019 poz 1700, ostatnia zmiana Dz.U. 2019 poz. 1780) duplikat wydaje się na druku według wzoru obowiązującego w dniu wydania oryginału świadectwa, z tym że duplikat świadectwa ukończenia szkoły wydaje się na poddruku duplikatu, którego wzór określono w załączniku nr 3 do rozporządzenia, a jeżeli szkoła, posiada dokumentację przebiegu nauczania, a brak jest druku świadectwa, według wzoru obowiązującego w dniu wydania oryginału, duplikat wydaje się na poddruku duplikatu, którego wzór określono w załączniku nr 3 do rozporządzenia, przygotowanym przez szkołę.
Proszę o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania
1. Czy wszystkie duplikaty świadectw wydaje się na ww. poddruku, czy jeżeli szkoła dysponuje oryginalnymi drukami świadectw obowiązującymi w dniu wydawania oryginału może wystawić duplikat na tym druku. (np. wypisać ręcznie na oryginalnym druku)
2. Czy na ww. poddruku można drukować duplikaty świadectwa tylko z programu świadectw np. z Vulcana, czy także druki samodzielnie przygotowane przez szkołę wg wzoru obowiązującego w dniu wydania oryginału świadectwa.
3. Co z duplikatami świadectw dojrzałości wydawanych przed 2005 r., które miały 4 strony. Czy duplikaty tych świadectw można wydawać na drukach wg wzoru obowiązującego w dniu wydania takiego świadectwa, jeżeli szkoła jeszcze posiada takie druki ?
Czy duplikaty tych świadectw można wydawać na samodzielnie przygotowanych drukach wg wzoru obowiązującego w dniu wydania oryginału świadectwa i wydrukowanych na zwykłych kartkach papieru? Świadectwa te były 4 stronnicowe a poddruki do duplikatów zawierają 2 strony.
4. Nowe rozporządzenie nie precyzuje wydawania duplikatów świadectw dojrzałości wydawanych kiedyś przez szkoły (a nie przez OKE). Jakie regulacje prawne obowiązują przy wydawaniu duplikatów ww. świadectw dojrzałości?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Radny naszej gminy w celu kontaktów ze społeczeństwem prosi o bezpłatne udostępnienie sali w szkole na tego typu spotkania. Czy dyrektor powinien udostępnić i na jakiej podstawie? Kto w czasie spotkań bierze odpowiedzialność za szkołę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- 5 letnia koncepcja pracy szkoły powinna obejmować lata szkolne (od września do września), czy lata kalendarzowe?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły może sprawdzić trzeźwość ucznia na terenie szkoły za pomocą alkomatu, czy jest to działanie zarezerwowane tylko dla policji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe