Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o interpretację przepisu, regulującego możliwość przyznania godzin dyrektorskich w ramowym planie nauczania dla klas IV - VIII.
W roku szkolnym 2017/2018 w klasach IV i VII obowiązuje rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół, Dz.U. z 2017 r., poz. 703, zaś w klasach V i VI rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, Dz.U. z 2012 r., poz. 204 z późn. zm. (art. 291 ustawy z 14.12.2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz.U. z 2017 r., poz. 60). Oznacza to, że w bieżącym roku w klasach IV i VII godziny te mogą być przeznaczane na zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów, w szczególności zajęcia związane z kształtowaniem aktywności i kreatywności uczniów. W klasie VII i VIII szkoły podstawowej, wymiar godzin do dyspozycji dyrektora szkoły w obecnym i przyszłym roku szkolnym wynosi 1 godzinę tygodniowo, zaś łącznie na 5-letnim etapie edukacyjnym 3 godziny tygodniowo (można więc przyjąć 1 godzinę w IV klasie). W klasach V i VI nadal godziny dyrektorskie w bieżącym roku są przeznaczane na zwiększenie liczby godzin wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych (według wyliczeń dokonywanych na cały etap edukacyjny) i zajęcia realizujące potrzeby i zainteresowania uczniów (ten wymiar jest uzależniony od potrzeb uczniów).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo gorąco proszę o pomoc w rozwiązaniu następującego problemu. Wprowadzamy w przedszkolu publicznym bezpłatne zajęcia dodatkowe - logorytmika i arteterapia. Chcemy by były realizowane w czasie trwania podstawy programowej - pomiędzy 8.00 a 13.00. Moje pytanie dotyczy trzech kwestii. Gdzie powinno wpisywać się tematy tych zajęć- w dzienniku zajęć przedszkolnych czy dzienniku innych zajęć? Czy zgodne z prawem jest prowadzenie tych zajęć w czasie realizacji pp? Czy można potraktować je jako rozszerzenie pp? Czy zajęcia te i ich program powinny zostać włączone w przedszkolny zestaw programów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o wyjaśnienie i podanie wykładni prawnej jakie pensum obowiązuje nauczycieli pracujących w grupach dzieci 5-6 latków w przedszkolu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin ma wynosić rewalidacja dla niepełnosprawności sprzężonej tzn. upośledzenie w stopniu lekkim i niedowidzenie dla ucznia szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy funduszu zdrowotnego dla nauczycieli. Gdzie znajdują się środki na ten cel, ja w swoim budżecie ich nie mam. Czy nauczyciel składając wniosek o taką pomoc otrzymuje świadczenie od dyrektora szkoły czy od organu prowadzącego?
- Czy przydział godzin wspomagania w klasie integracyjnej liceum 6 nauczycielom, posiadającym kwalifikacje przedmiotowe oraz z oligofrenopedagogiki jest zgodny z prawem? Dzięki kwalifikacjom z poszczególnych przedmiotów mogą oni lepiej wspomóc niepełnosprawnych uczniów, często nieobecnych w szkole ze względu na problemy zdrowotne. Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe