Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o opinię, czy 1 września, jak również dzień zakończenia roku szkolnego oraz Dzień Edukacji Narodowej mogą się znaleźć w ramach 8 dni w planie dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wych.w gimnazjum, jeżeli w tych dniach nie ma zajęć dydaktycznych, a tylko uroczystości szkolne. Również proszę o opinię, czy w dniach wolnych od zajęć dyd.-wych. niektórzy nauczyciele mogą mieć dzień wolny od pracy, bo inni chcą mieć dyżur. Opinia ta jest i pilnie potrzebna ponieważ ZNP uważa, że w/w dni nie powinny być wliczane do 8 dni wolnych od zajęć dyd.-wyr. oraz wymusza na mnie w te dni dyżury nauczycielskie.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 5 października 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie organizacji roku szkolnego.
§ 5. 1. Dyrektor szkoły lub placówki, po zasięgnięciu opinii rady szkoły lub placówki,
a w przypadku szkół lub placówek, w których rada nie została powołana, rady
pedagogicznej, rady rodziców i samorządu uczniowskiego, biorąc pod uwagę
warunki lokalowe i możliwości organizacyjne szkoły lub placówki, może, w danym
roku szkolnym, ustalić dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno–wychowawczych,
w wymiarze dla:
1) szkół podstawowych, zasadniczych szkół zawodowych, szkół policealnych oraz
placówek kształcenia praktycznego i placówek kształcenia ustawicznego – do 6 dni,
2) gimnazjów – do 8 dni (…)
2. Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych, o których mowa w
ust. 1, mogą być ustalone:
1) w dni, w których w szkole lub placówce odbywa się odpowiednio:
a) sprawdzian przeprowadzany w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej,
b) egzamin przeprowadzany w ostatnim roku nauki w gimnazjum (…)
2) w dni świąt religijnych niebędących dniami ustawowo wolnymi od pracy, określone
w przepisach o stosunku państwa do poszczególnych kościołów lub związków
wyznaniowych,
3) w inne dni, jeżeli jest to uzasadnione organizacją pracy szkoły lub placówki lub potrzebami społeczności lokalnej.
Oznacza to, że wymienionych dni w pytaniu nie zalicza się do dodatkowych dni wolnych w rozumieniu w/w rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W szkole odtwarzana była zaginiona dokumentacja (arkusze ocen). Kto podpisuje arkusz na pierwszej stronie: dyrektor szkoły czy komisja powołana do odtwarzania dokumentacji?
Czy podpis powinien być na każdej odtworzonej stronie? Kto składa ten podpis: komisja czy dyrektor?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o odpowiedź na pytanie czy RP musi podjąć uchwałę o zatwierdzeniu PROGRAMU PRZEDMIOTOWEGO dla ucznia zdolnego?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy procedury np.postępowania w razie wypadku czy też inne powinny być wprowadzane zarządzeniem dyrektora? I czy pod każdym takim zarządzeniem powinni podpisać się nauczyciele?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Od września tego roku jestem nowym dyrektorem szkoły podstawowej. Były Pan Dyrektor na wakacje przyjął do mojej szkoły bliźniaków z nieswojego obwodu. Przed przyjęciem nowych uczniów przestrzegał go wiele nauczycieli, ponieważ zarówno dzieci jak i ich rodzice mieli ciągły konflikt z nauczycielami oraz dyrekcją. Matka zrobiła awanturę naszemu dyr. mówiąc, ze mamy dzieci z innych obwodów i dyr.uległ. Chłopcy znaleźli sobie kozła ofiarnego i ciągle popadają w konflikty, ich zachowanie jest naganne, psują atmosferę w całej klasie. Nie pomogły rozmowy z wych.,psychologiem, rodzicami dzieci. Przy tym wszystkim rodzice nie przyjmują krytyki i zarzucają wychowawczyni, że się na nich uwzięła, zachowują się arogancko. Co zrobić, aby wrócili do szkoły w swoim obwodzie, w której wszyscy dziękują, że mają problem z głowy, jakie podjąć kroki prawne, aby wyciszyć i przemówić do rodziców tych dzieci, aby zajęli się wychowaniem dzieci, a nie obwinianiem szkoły do której chodzą dopiero trzy miesiące. Pozdrawiam, proszę o pomoc.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o zamieszczenie przykładowego regulaminu BHP dla Poradni Psychologiczno -Pedagogicznej. Dziękuję
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe