Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o szczegółowe wyjaśnienie co to są metody, formy i techniki pracy z dziećmi.
W literaturze znajdziemy zapis: :gdyby ktoś zapytał o różnicę między metodą aktywną a techniką aktywną, to zachodzi ona głównie w wymiarze emocjonalnym: aktywna metoda to z definicji takie działanie, które odwołuje się i uwzględnia emocjonalny aspekt procesu uczenia się wykorzystując aktywną technikę w odpowiednim momencie i w odpowiedni sposób. Aktywna technika jest natomiast tylko przepisem na zewnętrzną organizację sytuacji - co, kto i w jaki sposób ma robić”.
Upraszczając można stwierdzić, że metoda pracy/nauczania jest pojęciem szerszym niż technika. Technika może być elementem metody.
Metodą jest np. odgrywanie ról, symulacja, projekt edukacyjny, natomiast technika to np. burza mózgów.
Jeśli chodzi o formy pracy uczniów - ogólnie można je podzielić na:
1) praca w grupie (lub zespołowa, gdy każdy uczeń ma konkretnie przypisaną role, zadanie)
2) zbiorowa (= cała klasa),
3) indywidualna (każdy uczeń pracuje sam).
Literatura.
Popek S. Aktywność twórcza dzieci i młodzieży, Warszawa 1998
Praca zbiorowa: Kitowska D., Nowak A., Radkiewicz B. Co trzy głowy to nie jedna – czyli aktywizujące metody aktywnego uczenia się, Wojewódzki Ośrodek Metodyczny w Pile, Piła 1999
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1.Jak powinna wyglądać uchwała rady pedagogicznej wyrażająca zgodę na egzamin poprawkowy z dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych . 2. Jak powinna wyglądać uchwała RP dotycząca promowania ucznia szkoły podstawowej i gimnazjum , który nie zdał egzaminu poprawkowego z 1 zajęć obowiązkach.
- Występujemy do sądu o uzasadnienie wyroku za który musimy uiścić opłatę w kwocie 100 zł.
Prosimy o podanie w jakim paragrafie zaksięgować podaną kwotę.
W wyroku sądowym mamy zasądzoną wypłatę nagrody jubileuszowej nauczyciela plus wypłatę odsetek od danej kwoty.
Moje pytanie jest następujące: w jakim paragrafie zaksięgować odsetki, czy od danych odsetek płacimy podatek.
Proszę podać sposób wyliczenia danych odsetek nauczycielowi, czy są to dni kalendarzowe czy robocze?.
Z góry dziękujemy za odpowiedź.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy bibliotekarzowi i pedagogowi należą się godziny ponadwymiarowe w czasie zdalnego nauczania? Bibliotekarz ma 1,5 etatu, czyli 15 godzin ponadwymiarowych, a pedagog ma 1,25 etatu, czyli ok. 7 godzin ponadwymiarowych.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Co powinna zawierać procedura udzielania i organizacji pomocy psychologiczno - pedagogicznej w szkole podstawowej?
- Czy opinia o potrzebie wczesnego wspomagania dziecka wystarczy do odroczenia od obowiązku szkolnego dziecka sześcioletniego, czy musi być opinia z poradni stwierdzająca brak gotowości szkolnej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe