Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Prowadzę punkt przedszkolny dla dzieci z autyzmem. Pod opieka mam czwórkę dzieci o szerokim spectrum zaburzeń komunikacyjnych. Czy muszą one koniecznie uczyć się języka nowożytnego. Czy istnieje przepis zwalniający ich z tej nauki?
Zgodnie z wytycznymi podstawy programowej (Załącznik nr 1) przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym nie dotyczy:
1. dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawności sprzężone, jeżeli jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym;
2. dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na inne niż wymienione w pkt 1 rodzaje niepełnosprawności, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 127 ust. 19 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59), oraz jeżeli z indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego wynika brak możliwości realizacji przygotowania do posługiwania się językiem obcym nowożytnym ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy koszty związane z odnowieniem sprzętu na placu zabaw (umowa o dzieło koszt 4.000), zakup tablicy interaktywnej (12.000), poczęstunek dla dzieci z okazji pasowania na przedszkolaka (2.800), szkolenie kadry pedagogicznej (dyscyplina bez nakazów 1.000)można pokryć z dotacji oświatowej z UM w przedszkolu niepublicznym.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin może przyznać dyrektor szkoły na zajęcia dydaktyczne uczniom(sportowcom) realizującym indywidualny tok nauki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli w szkole okazało się, że na niektórych godzinach pracy świetlicy jest za dużo wychowawców w stosunku do przebywających w niej dzieci, to czy w godzinach, kiedy dzieci są na lekcjach może pracować świetlica szkolna i wychowawca w ramach swoich zajęć świetlicowych może być wysyłany na zajęcia opiekuńcze za nieobecnego nauczyciela lub w przypadku nie wysłania nauczyciela na zajęcia można w ramach tych godzin zlecić wychowawcy np. przygotowanie do zajęć materiałów, gazetki szkolnej itd. W pozostałych godzinach jest zapewniona opieka dla dzieci zgodnie z przepisami jeden wychowawca na 25 dzieci.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można utworzyć świetlicę po godzinach pracy punktu przedszkolnego? Jako stowarzyszenie prowadzimy punkty przedszkolne - 5 godzinne, rodzice chcą wydłużenia godzin pracy PP, ze względów lokalowych nie może to być 8-godzinny PP (za mało metrów na dziecko). Jakie formalności trzeba przedsięwziąć aby utworzyć taką świetlicę - niepubliczną - finansowaną pewnie przez rodziców. Czy jako stowarzyszenie możemy utworzyć świetlicę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku wypowiedzenia stosunku pracy na podst. art. 27 ust. 1 Karty Nauczyciela przysługuje nauczycielowi odprawa na podstawie ustawy z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn nie dotyczących pracowników, w sytuacji opisanej poniżej:
- nauczyciel zatrudniony w szkole na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony w niepełnym wymiarze czasu pracy,
- w uzasadnieniu wypowiedzenia - zmiany organizacyjne np. zmniejszenie liczby oddziałów w szkole.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe