Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Przy szkole podstawowej funkcjonuje przedszkole (dawna "0"). Zajęcia odbywają się w dwóch grupach: 2,5-4-latki i 5-6- latki. Jakie dokumenty powinien mieć dyrektor szkoły dotyczące funkcjonowania przedszkola?
Organizację oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej określa statut tej szkoły (art. 102 ust. 2, art. 172 ust. 3 PO). W oddziale w szkole publicznej obowiązuje prowadzenie dokumentacji: 1) określonej w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, Dz.U. z 2017 r., poz. 1646: dzienniki zajęć przedszkola, dzienniki innych zajęć, dziennik lub dzienniki zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, dziennik indywidualnych zajęć, dzienniki zajęć specjalistów, indywidualne teczki dzieci objętych kształceniem specjalnym, zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi lub pomocą psychologiczno-pedagogiczną, do których włącza się także dokumentację badań i czynności uzupełniających prowadzonych przez specjalistów, a także indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne; 2) określonej w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, Dz.U. z 2017 r., poz. 1635: program wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, arkusz obserwacji dziecka, dokumentacja prac zespołu; 3) nauczyciele prowadzą określoną w statucie dokumentację związaną z planowaniem i prowadzeniem pracy dydaktyczno-wychowawczej oraz odpowiedzialnością za jej jakość, a także prowadzeniem obserwacji pedagogicznych (art. 102 ust. 1 pkt 12 lit. c i d w zw. z ust. 2 PO). Oddział jest uwzględniony w planie nadzoru pedagogicznego sporządzonym dla szkoły i w planie obserwacji, zaś zasady prowadzenia i dokumentowania ewaluacji wewnętrznej wynikają z wewnętrznych regulacji (§ 23 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego, Dz.U. z 2017 r., poz. 1658). W szkole niepublicznej dla oddziału przedszkolnego prowadzi się dokumentację określoną w statucie (art. 172 ust. 3 w zw. z art. 102 ust. 1 pkt 12 lit. c i d PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel mianowany miał dokonaną ocenę dorobku zawodowego z datą 22 czerwca 2018 roku. Ocenę pracy może mieć po upływie roku. Czy może na niej widnieć data np. 24 czerwca 2019 r. mimo, że zakończenie roku szkolnego wypada 21 czerwca 2019 r. ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy do dnia 31.08.2020 r. rodzic nie musi do wniosku o nauczanie domowe dziecka załączyć opinii Poradni Psychologiczno-pedagogicznej (zgodnie z uregulowaniami prawa oświatowego z 1 czerwca 2020 r.)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka w szkole ponadgimnazjalnej zarzuciła, że dyrektor bezpodstawnie kazał realizować zajęcia dodatkowe w wymiarze 1 godz. wynikające z art 42 pkt 2 ust 2 (dawna karciana). Wiem, że karcianej już nie ma, a dyrektorowi pozostawiono decyzję na co przeznaczy tę dawną godzinę. W mojej szkole została ona przeznaczona na zajęcia rozwijające zainteresowania i przygotowujące do matury i bez wyjątku prowadzić je mieli wszyscy nauczyciele i dokumentować je w dzienniku zajęć dodatkowych. Kto ma rację i czy jako dyrektor nie wymagam za dużo? Proszę o interpretację.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie zniżki godzin dla dyrektora i zastępcy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna brzmieć opinia rady pedagogicznej i rady rodziców w sprawie likwidacji szkoły? Czy opinie powinny być podjęte w formie uchwały? Jaka jest podstawa prawna tych uchwał?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe