Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Przy szkole podstawowej organ prowadzący chce utworzyć całodzienne przedszkole dla dzieci 3-5 letnich oraz przekształcić 5- godzinny oddział przedszkolny w całodzienny. Jakie warunki musi spełniać szkoła aby móc utworzyć taki zespół szkolno-przedszkolny?
Jeśli zespół ma objąć niesamorządowe placówki publiczne, osoba prowadząca musi uzyskać zezwolenie na prowadzenie przedszkola na wniosek złożony w gminie wraz z projektem aktu założycielskiego i statutu - art. 88 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. Po utworzeniu przedszkola może dodatkowo także utworzyć zespół szkolno - przedszkolny według zasad określonych w art. 91 PO, co wymaga sporządzenia aktu założycielskiego zespołu (i jego zaopiniowana przez rady pedagogiczne szkoły i przedszkola) oraz opracowania jego statutu.
Utworzenie przedszkola niepublicznego wymaga uzyskania wpisu do ewidencji i spełnienia warunków wymienionych w art. 168 ust. 4 PO, w tym opracowania statutu. Tworzenie zespołu niepublicznych placówek nie jest sformalizowane, zespół nie podlega wpisowi do ewidencji i do decyzji organu prowadzącego należy ewentualne nadanie (bądź nie) statutu zespołowi – art. 182 PO.
Sprawowanie całodziennej opieki w przedszkolu wymaga zatrudnienie wykwalifikowanych nauczycieli w liczbie i wymiarze czasu pracy pozwalających na zapewnienie dzieciom należytej opieki – art. 13 ust. 1 pkt 4 i ust. 6 pkt 2 PO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaka jest siatka godzin w reformie programowej dla liceum ogólnokształcącym oraz profilowanym? Czy jest gdzieś opublikowana?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jakim czasie i do kogo ma zwrócić się dyrektor szkoły publicznej o dokonanie oceny pracy? Ostatnia ocena pracy była dokonana w lutym 2012. Czy to ma być wniosek o dokonanie oceny pracy, czy o ponowne ustalenie oceny pracy dyrektora szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ze względu na niedostosowanie społeczne uczeń klasy I gimnazjum otrzymał na trzy miesiące orzeczenie o nauczaniu indywidualnym z możliwością prowadzenia zajęć w domu i niektórych w szkole. Proszę o cenne wskazówki związane z organizacją nauczania.
Czy nauczyciel realizujący 27/18 godzin tygodniowo może w tym okresie realizować dodatkowo jeszcze 2 godziny tygodniowo więcej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile wynosi liczba dzieci w oddziałach IV-VIII szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- dzień dobry
Proszę o wskazanie ile godzin języka polskiego i przez jaki okres czasu powinno mieć dziecko dodatkowego języka polskiego jeśli:
1. jest dzieckiem ukraińskim - uchodźca
2. cudzoziemcem
3. obywatelem polskim powracającym z zagranicy
od kiedy przeliczać terminy dodatkowego polskiego...
np.
1. mamy dziecko - Polaka który wrócil z zagranicy ma język polski dodatkowy od 1.09.2022 (na ten dzień 1.09.2022 był przepis, że dodatkowy język polski może mieć 24 mce łącznie z wakacjami czyli do 31.08.2024r. ....ale ponoć przepisy się zmieniły od 2024???? że dodatkowy język polski dla obywateli polskich powracających z zagranicy wynosi 12 mcy. jak to się ma do w/w ucznia, który już przekroczył 12 mcy nauki.... nie mogę nigdzie znaleźdź odpowiedzi ani informacji od kiedy liczymy 12 mcy nauki po nowemu( bo było dotychczas 24 mce)
2. mamy Ukrainkę która nie jest uchodźca tylko cudzoziemcem przybyła do nas 25 stycznia 2021 r. najpierw były przepisy iż naukę polskiego może mieć beztrerminowo, a od 1.09.2022 r że 24 mce - czyli do końca 31.08.2024r. a jesli weszły przepisy (od tego roku 2024 ????) że język polski dodatkowy jest 12 mcy to jak ją przeliczyć?
strasznie to nieprecyzyjne...
dziękuję i pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe