Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy formy przywrócenia nauczyciela do pracy.Nauczycielowi zatrudnionemu na czas nieokreślony /nauczycielowi kontraktowemu, który w lipcu w wyniku awansu uzyskał nauczyciela mianowanego/ na 0,50 etatu został wypowiedziany stosunek pracy z powodu braku godzin, jednak w wyniku rekrutacji godziny będą.W jaki sposób nauczyciela przywrócić, bez konieczności płacenia odprawy i ponownego zatrudniania?
W opisanej sytuacji wystarczy uzyskać zgodę nauczyciela na cofnięcie wypowiedzenia. Taka zgoda może miec formę ustną, ale dla celów dowodowych lepiej uzyskać ją na piśmie. Proszę więc zaproponować nauczycielowi na piśmie kontynuacje zatrudnienia, w związku z wynikami rekrutacji i po uzyskaniu jego zgody wypowiedzenie będzie skutecznie cofnięte.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel, który ukończył kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki, może prowadzić zajęcia rewalidacyjne lub z wczesnego wspomagania rozwoju?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy statutów. Przedszkole i szkoła sześcioletnia tworzyły zespół szkolno-przedszkolny. Szkoła miała swój statut, a przedszkole swój. Zgodnie z reformą szkoła przekształca się w ośmioletnią. Czy obydwa statuty (i szkoły i przedszkola) tracą moc z dniem 30 listopada 2017? Jeśli tak, to kto uchwala nowe? Czy Rada Pedagogiczna, czy Rada Gminy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak interpretować zapis z opinii PPP, która zaleca ,,dostosowanie warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminów zewnętrznych do indywidualnych potrzeb edukacyjnych"? Czy jest to dla dysortografika równoznaczne z wydłużeniem czasu podczas wszystkich form sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów w czasie zajęć lekcyjnych, np. klasówki, kartkówki, sprawdziany?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinien wyglądać plan pracy na zajęciach z etyki w zestawieniu z nową podstawą programową i wymaganiami odnośnie reformy? Jakie zagadnienia - i w oparciu o jakie przepisy - nauczyciele szkoły podstawowej mają stworzyć program zajęć z etyki w szkole podstawowej? Czy istnieje jakiś wzór? Czy nauczyciel języka polskiego - może zostać zobligowany do prowadzenia zajęć z etyki w szkole podstawowej? Jeśli tak - to na jakiej podstawie ? (chodzi o uprawnienia ).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy mając na uwadze treść art. 92a. 1. Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty: "...Ilekroć w art. 92b-92t i art. 96a jest mowa o wypoczynku, należy przez to rozumieć wypoczynek organizowany dla dzieci i młodzieży (...) trwający nieprzerwanie co najmniej 2 dni, w czasie ferii letnich i zimowych..." szkoła, organizując wymienione poniżej formy rekreacji dla dzieci i młodzieży w okresie ferii zimowych (każdego dnia zaledwie kilkugodzinne, bez wyżywienia i bez noclegu), rzeczywiście zwolniona jest z obowiązku dokonania stosownego zgłoszenia do Kuratorium? Zaznaczyć przy tym pragnę, iż każda z wymienionych form planowana jest w odrębnym dniu, jednak żaden z tych dni nie następuje bezpośrednio po poprzednim, czyli jest to np. poniedziałek, środa, piątek): DZIEŃ 1 (poniedziałek): 3-godzinny turniej szachowy dla chętnych uczniów ze szkoły podstawowej; DZIEŃ 2 (środa): 2-godzinny turniej siatkarski dla chętnych uczniów z gimnazjum; DZIEŃ 3 (piątek): 6-godzinna wycieczka krajoznawcza dla wszystkich chętnych uczniów z całej szkoły. Czy w związku z tym, iż nie jest to wypoczynek w pełnym rozumieniu art. 92a. Ustawy, szkoła jest w tym czasie zobowiązana do opracowania i przechowywania jakiejkolwiek (szczególnej) dokumentacji z organizacji takich zajęć? Czy też zebranie pisemnych deklaracji rodziców uczniów (uczestników tych form rekreacji) poświadczających ich zgodę na udział dzieci w zajęciach oraz zapewnienie uczniom bezpiecznych warunków spędzenia tego czasu pod opieką czynnych nauczycieli z tej samej szkoły (na podobnych zasadach jak podczas wszelkich innych - dobrowolnych - zajęć pozalekcyjnych w czasie trwania roku szkolnego) jest wystarczające z formalnego a zarazem praktycznego punktu widzenia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe