Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy interpretacji rozporządzenie MEN z dnia 13.08.15 w sprawie warunków przechodzenia ucznia ze szkoły publicznej: §2.1 5) uczeń przechodzący z klasy I lub II technikum może być przyjęty do klasy I publicznego LO. Pytanie: co oznacza słowo może, czy uczeń, który ukończył klasę pierwszą i uzyskał promocje do klasy II może być przyjęty do LO ale obowiązkowo do klasy I, czy może być przyjęty do klasy I ale nie musi bo dyrektor wzorem wcześniejszych lat może przyjąć ucznia do klasy drugiej i zorganizować ewentualne wyrównanie różnic programowych. Proszę o interpretacje zapisu.
Na podstawie § 2 pkt 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 13 sierpnia 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków przechodzenia ucznia ze szkoły publicznej lub szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej jednego typu do szkoły publicznej innego typu albo do szkoły publicznej tego samego typu, Dz.U. z 2015 r., poz. 1248 uczeń przechodzący z klasy I albo II technikum publicznego lub niepublicznego o uprawnieniach szkoły publicznej może być przyjęty do klasy I publicznego liceum ogólnokształcącego. Aktem wyższego stopnia do powołanego rozporządzenia jest art. 164 ust. 2 PO, który stanowi, że uczeń przechodzący ze szkoły publicznej lub szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej jest przyjmowany do odpowiedniej klasy szkoły publicznej innego typu, po dokonaniu oceny zakresu kształcenia zrealizowanego w szkole, do której uczeń uczęszczał, na podstawie kopii arkusza ocen ucznia, poświadczonej za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły, do której uczeń uczęszczał, lub na podstawie zaświadczenia o przebiegu nauczania ucznia. W związku z tym dyrektor liceum może przyjąć ucznia II klasy technikum do I, jak i do II klasy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jakim dzienniku wpisujemy doradztwo zawodowe dla szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dotyczy zniszczonych podręczników z dotacji dla klas 4-5 (C.D). Czy istnieje taka możliwość, aby szkoła zamówiła zniszczone podręczniki, a rodzic uiści opłatę po otrzymaniu faktury z wydawnictwa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka chce wdrożyć własny program doskonalenia umiejętności językowych (język angielski) na zajęciach pozalekcyjnych dla grupy uczniów - wymaganie do awansu. Czy ten program opiniuje Rada Pedagogiczna czy zatwierdza go tylko dyrektor? Czy program ma być wpisany do zestawu programów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie według jakich zasad organ prowadzący ustala stanowiska pedagogów szkolnych czy bibliotekarzy. Nasz organ prowadzący ustalił dla bibliotekarzy : do 100 uczniów 0,33 etatu, od 101 do 150 uczniów do 0,50 etatu, od 151 do 250 uczniów - 0,67 etatu, od 251 do 500 uczniów - do 1,00 etatu, od 501 do 800 uczniów do 1,50 etatu. Dla pedagogów natomiast ustalił, że do 150 uczniów - do 0,50 etatu, od 151 do 250 uczniów do 0,75, od 251 do 500 uczniów do 1,00 etatu, powyżej 500 uczniów do 1,50 etatu. W naszym zespole szkół liczącym 566 uczniów 411 SP 156 GIM są 43 orzeczenia i 73 opinie z tendencją do wzrostu. Pedagog ma pensum 26 godzin, a bibliotekarz 30 godzin. Proszę o podanie podstawy prawnej do tak wyliczonych etatów.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem Zespołu Szkół, w skład którego wchodzi szkoła podstawowa i gimnazjum. Czy na str.1 arkusza ocen np. gimnazjum mam wpisać jako nazwę szkoły Zespół Szkół Publicznych Gimnazjum im...., ponieważ taki zapis nazwy jest w statucie, czy wystarczy nazwa Gimnazjum im. ..... w....., skoro przy świadectwach używa się tej drugiej wersji (zgodnie z rozporządzeniem z 14 marca 2005 r.-stan prawny na 1.05.2008 po nowelizacji z 2008 r.)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe