Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy organizacji kształcenia specjalnego. Na wniosek rodziców poradnia właściwa ze względu na miejsce zamieszkania wydała orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, ważne do ukończenia szkoły podstawowej. Z powodu zmiany miejsca zamieszkania w trakcie nauki dziecko zostało przeniesione do innej szkoły podstawowej. Czy to orzeczenie pozostaje podstawą do zorganizowania uczniowi kształcenia specjalnego w szkole odległej od poradni wydającej orzeczenie? Czy też po przeprowadzce rodzice powinni kolejny raz (tym razem do innej poradni właściwej ze względu na miejsce zamieszkania) wystąpić o orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego?
Na podstawie § 13 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1743) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydaje się na okres roku szkolnego albo etapu edukacyjnego. Przepisy ww. rozporządzenia nie stanowią, że traci ono ważność w przypadku zmiany miejsca zamieszkania i podlegania w związku z tym innej poradni. Do czasu zakończenia nauki w szkole podstawowej rodzice nie muszą występować z wnioskiem o wydanie nowej opinii do nowej poradni.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Planuję zatrudnienie nauczyciela w ramach środków na realizację zajęć pochodzących z Unii Europejskiej do prowadzenia zajęć z podstawy programowej w placówce publicznej. Nauczyciel ten nie realizuje w naszej placówce obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych. Nauczyciel którego planujemy zatrudnić posiada kwalifikacje zgodne z Kartą Nauczyciela, ma zaświadczenie z KRK.
Czy w ramach projektu unijnego zatrudniamy go z Karty Nauczyciela czy z Kodeksu Pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli realizujemy modułowe nauczanie, na które składa się kilka przedmiotów, to jak je wpisywać do dziennika - tylko nazwę modułu, czy każdy przedmiot osobno i na końcu ocenę zbiorową?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica obecnie VI klasy posiada orzeczenie o niepełnosprawności sprzężonej ze względu na słaby wzrok i słaby słuch. Ponieważ orzeczenie nie zawiera konkretnego wskazania o potrzebie zwolnienia z nauki drugiego języka, zastanawiam się, jak powinno z mojej strony wyglądać to w przyszłym roku. Czy mam wymagać nowego orzeczenia, czy wystarczy wniosek rodziców, a może pozwolić uczennicy na naukę drugiego języka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Punkt Przedszkolny powinien zgłosić do GIODO placówkę?
- Czy niepubliczny ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy może być placówką o uprawnieniach publicznych? Jakie warunki powinien spełniać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe