Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Stowarzyszenie prowadzące szkołę przekazało gminie projekt statutu ośmioletniej szkoły podstawowej i projekt aktu założycielskiego. Jaka jest dalsza procedura? Czy gmina może zgłosić uwagi do tych dokumentów? Jeżeli żadnych uwag nie zgłoszono, to czy te dokumenty stają się obowiązujące, czy stowarzyszenie musi podjąć nowe uchwały w sprawie aktu założycielskiego i statutu szkoły?
Na podstawie art. 120 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 stowarzyszenie prowadzące dotychczasową sześcioletnią szkołę podstawową miało obowiązek złożenia w gminie projektu aktu założycielskiego i projektu statutu ośmioletniej szkoły podstawowej. Gdyby projekt aktu założycielskiego lub statutu ośmioletniej szkoły były niezgodne z ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59, przed dokonaniem zmiany zezwolenia gmina wezwałaby stowarzyszenie do ich poprawienia w trybie usuwania braków formalnych wniosku o zmianę zezwolenia na prowadzenie szkoły (art. 64 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, Dz. U. z 2017 r., poz. 1257). Ponieważ ww. dokumenty zostały złożone jako projekty, a gmina dokonując zmiany zezwolenia na prowadzenie szkoły publicznej w trybie art. 123 ust. 1 PWuPO w terminie do dnia 10 sierpnia 2017 r., jednocześnie nie ustanawia ich w imieniu stowarzyszenia, zgodnie ze statutem stowarzyszenia powinno ono uchwalić nowy akt założycielski oraz statut ośmioletniej szkoły podstawowej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak postąpić w przypadku uczennicy, która ukończyła dwie klasy publicznego gimnazjum i została przeniesiona do 3 klasy niepublicznego gimnazjum przysposabiającego o uprawnieniach szkoły publicznej, w którym była realizowana inna podstawa programowa ( 3 dni nauki+ 2 dni praktyki)? Rodzic ponownie chce przenieść dziecko do publicznego gimnazjum - tydzień przed klasyfikacją śródroczną. Czy jest to możliwe skoro uczennica nie zakończyła nauki w I semestrze i nie była tam klasyfikowana?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy pracownik zatrudniony z art. 15 ust. 1-6 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty w szkole podlega prawu pracy jako nauczyciel czy jako pracownik administracji? Osoba nie ma przygotowania pedagogicznego, posiada jednak pozostałe wymagane kwalifikacje do zajmowane stanowiska. Jak wygląda jego wymiar urlopu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rada pedagogiczna opiniuje aneks nr 1 do arkusza organizacji na rok szkolny 2017/2018?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Koncepcja uruchomienia nowego kierunku kształcenia.Szablon dokumentu, zawierający koncepcję uruchomienia nowego kierunku kształcenia, który planuję otworzyć w swojej szkole (chodzi o kierunek KKZ).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowi, który ma orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego i orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego należy na świadectwie napisać adnotację: uczeń realizował program dostosowany do indywidualnych możliwości i potrzeb na podstawie orzeczenia... wydanego przez zespół......"
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe