Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Troje dzieci sześcioletnich - z oddziału przedszkolnego zostało zakwalifikowanych do wsparcia logopedycznego . Logopeda zabiera te dzieci na zajęcia w czasie ramowym ( 5 godz.) gdy przewidziany jest czas na zabawy spontaniczne, zgodne z zainteresowaniem . Czy taka organizacja zajęć z logopedą jest zgodna z prawem ? Podobnie jest z zajęciami wczesnego wspomagania dziecka. Czy można tak organizować zajęcia czy też czas dowolny zabawy jest traktowany jako czas ramowy i oba rodzaje zajęć należy organizować po piątej jednostce ?
Zajęcia logopedyczne w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej mogą być prowadzone w przedszkolu w czasie przeznaczonym na realizację podstawy programowej, gdy inne dzieci mają zorganizowane spontaniczne zabawy, ponieważ aktualna podstawa programowa nie dokonuje podziału czasu przeznaczonego na poszczególne rodzaje zajęć (§ 6 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591; załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej, Dz.U. z 2017 r., poz. 356). Natomiast zajęcia WWRD, które powinny być prowadzone z udziałem rodziców, są zajęciami dodatkowymi, realizowanymi poza czasem zajęć w ramach podstawy programowej (§ 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, Dz.U. z 2017 r., poz. 1635).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W związku z nowym prawem oświatowym proszę o informację: 1) jakie zmiany należy nanieść w statucie szkoły podstawowej z oddziałami przedszkolnymi, 2) obowiązujące samorząd i szkołę terminy wprowadzania zmian.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy pojawia się dokumenty na rok szkolny 2013/14?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy zaświadczenie dla ucznia, który uczęszcza do oddziału przygotowawczego i który nie podlega klasyfikacji rocznej w roku szkolnym 2021/2022, należy wydrukować na zwykłym białym papierze czy na druku z zielonym giloszem do druku świadectw i zaświadczeń?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W szkole z nowym rokiem powstał odział sportowy, który liczy 14 osób, cała klasa liczy 19 osób. Przy zakładaniu klasy okazało się, że nie ma wystarczającej liczby dzieci do drugiej dyscypliny. Organ prowadzący wyraził zgodę na 10 godzin wychowania fizycznego dla tej klasy. Czy jest to nadal oddział sportowy oraz czy taką klasę można wykazać w SIO?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica w gimnazjum miała z przedmiotu na półrocze ocenę dostateczną. Czy na koniec roku może mieć bardzo dobrą?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe