Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń kl.6 SP uczył się języka niemieckiego na poziomie III.1 i języka angielskiego na poziomie III.0. Rodzic podczas rekrutacji do gimnazjum złożył podanie o przydzielenie ucznia do grupy z języka angielskiego na poziomie III.1 (dziecko uczyło się prywatnie i biegle się tym językiem posługuje). Czy mogę przydzielić ucznia do takiej grupy i jakie czynności powinnam wykonać - test diagnozujący, egzamin? Jakie prawo będzie miał taki uczeń podczas egzaminu gimnazjalnego, skoro nie kontynuuje nauczania języka (będzie musiał zdawać język rozszerzony?)
Na świadectwach szkolnych promocyjnych, świadectwach ukończenia szkoły oraz arkuszach ocen uczniów klas, w których dla przedmiotu język obcy nowożytny stosuje się podstawę programową kształcenia ogólnego, określoną w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół w części przeznaczonej na wpisanie ocen z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, obok nazwy języka obcego nowożytnego, umieszcza się adnotację o poziomie nauczania tego języka: 1) w gimnazjum: a)„III.0" - w przypadku uczniów rozpoczynających naukę danego języka obcego nowożytnego, b)„III.1" - oznaczającą poziom zbliżony do poziomu A2 w skali globalnej biegłości językowej (…) w przypadku uczniów kontynuujących naukę danego języka obcego nowożytnego nauczanego w szkole podstawowej. Gimnazjalista przystępuje do egzaminu z jednego z następujących języków: angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, rosyjskiego, ukraińskiego i włoskiego. Uczeń może wybrać tylko ten język, którego uczy się w szkole jako przedmiotu obowiązkowego. Egzamin na poziomie rozszerzonym jest obowiązkowy dla uczniów, którzy na egzaminie wybrali język, którego uczyli się również w szkole podstawowej. Mogą do niego przystąpić także pozostali gimnazjaliści, jeśli zechcą sprawdzić poziom swoich umiejętności językowych. Z pytania wynika, że uczeń kontynuuje naukę języka angielskiego w gimnazjum, uczył się go w szkole podstawowej. Na egzaminie będzie go zdawał na poziomie rozszerzonym.
Podstawa prawna: 1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (ze zm.). Załącznik nr 1. INFORMACJE OGÓLNE; 2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 5 marca 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych; 3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń klasy II szkoły podstawowej otrzymał orzeczenie o nauczaniu indywidualnym ze względu na stan zdrowia znacznie utrudniający uczęszczanie do szkoły. Została mu przyznana maksymalna liczba 8 godzin nauczania indywidualnego realizowanego w szkole. W orzeczeniu jest zapis, że zajęcia nie związanie z egzekwowaniem wiedzy mogą być prowadzone z klasą. Ile i jakie godziny mogą być realizowane z klasą, a jakie w 8 godzinach zajęć indywidualnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można wprowadzić nowy statut, jeżeli poprzedni był kilka razy nowelizowany ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Rada Pedagogiczna wg nowych przepisów opiniuje arkusz organizacyjny szkoły? Proszę o podstawę prawną
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację, jakie dokumenty są niezbędne do funkcjonowania niepublicznego przedszkola terapeutycznego? Pytanie wiąże się z otwarciem nowej placówki. Pytanie wiąże się z otwarciem nowej placówki.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący przedszkole niepubliczne to spółka z o.o. Dotacja nie została wykorzystana w całości w danym miesiącu czy kwartale rozliczeniowym. Księgowa potraktowała to jako zysk/dochód i odprowadziła podatek. Czy słusznie? Wydaje mi się, że kwotę niewykorzystaną należy zwrócić, a nie opodatkować. Proszę o odpowiedz z podaniem konkretnych przepisów. Inny przypadek, to prowadzenie przedszkola przez fundację. Prezes zatrudnia dyrektora przedszkola, nauczyciela dyplomowanego po studiach podyplomowych w zakresie zarządzania oświatą, który sprawuje przede wszystkim nadzór pedagogiczny. Czy prezes fundacji może mieć funkcję dyrektora do spraw ekonomicznych, menadżerskich i mieć wypłacane wynagrodzenie z dotacji oświatowej? Placówka może mieć dwóch dyrektorów? A może to stanowisko powinno mieć inną nazwę, by wynagrodzenie mogło być naliczane? Jaką?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe