Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń szkoły będący absolwentem gimnazjum nie zdaje egzaminów poprawkowych i w konsekwencji nie otrzymuje promocji do klasy następnej. Uczniowie z klasy programowo niższej nie są już jednak absolwentami gimnazjum, lecz szkoły podstawowej. Jaka jest procedura w takiej sytuacji? Czy uczeń może kontynuować naukę w takiej klasie?
Zakładając, że chodzi o szkołę dla młodzieży, przepisy ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2020 r., poz. 1327 oraz ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 ze zm. nie stanowią, że w takiej sytuacji uczeń nie ma prawa powtarzać klasy lub kontynuować nauki w szkole. Zgodnie z ogólną zasadą, wynikającą z art. 44m ust. 5 UOSO, uczeń, który nie zdał egzaminu poprawkowego, nie otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej i powtarza klasę. Skoro w szkole nie funkcjonuje klasa na podbudowie gimnazjum, uczeń będzie powtarzał ją w klasie z absolwentami szkoły podstawowej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Rada Pedagogiczna otrzymała nowe kompetencje w sprawie ustalenia sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego. Bardzo proszę o podpowiedź jak to przeprowadzić. Zawsze na koniec roku w sprawozdaniu z nadzoru za dany rok umieszczam wnioski i przedstawiam Radzie, a następnie wykorzystuje je do planowania pracy przedszkola na następny rok. W związku z nowymi kompetencjami Rady nie bardzo wiem co mam zrobić.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor może zmienić zarządzenie o dodatkowych dniach wolnych od zajęć dydaktycznych i w jakim trybie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel pracujący w kilku szkołach na takim samym lub podobnym stanowisku musi mieć wydane orzeczenie lekarskie i badania do celów sanitarno -epidemiologicznych do każdej szkoły oddzielnie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w związku z naborem do klasy pierwszej technikum uczniów po szkole podstawowej należy założyć dla nich nową Księgę uczniów?
Czy protokoły Rady Pedagogicznej dot. klasyfikacji uczniów technikum i szkoły branżowej powinny stanowić oddzielne dokumenty, czy też mogą być zapisane pod tytułem zespołu szkół?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- czy mała placówka jednoodziałowa,w której pracuje dyrektor jako nauczyciel w pełnym wymiarze godzin25/25, nauczyciel uzupełniający etat z innej placówki 17/25 i katecheta 1godz.musi posiadać radę pedagogiczną? jak w takiej placówce powinien wyglądać plan nadzoru pedagogicznego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe