Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń zameldowany jest na stałe w miejscowości położonej poza obwodem szkoły. W trakcie nauki mieszka u cioci (w obwodzie szkoły). Jaki adres wpisać do księgi ewidencji dzieci i analogicznie do arkusza ocen?
Szkoła podstawowa prowadzi księgę ewidencji dzieci podlegających obowiązkowi rocznego przygotowania przedszkolnego i obowiązkowi szkolnemu, zamieszkałych w obwodzie szkoły. Przepisy prawne podają dokładnie, jakie informacje muszą zostać zamieszczone, zarówno w księdze ewidencji dzieci, jak i w arkuszu ocen.
Szkoła podstawowa prowadzi księgę ewidencji dzieci
Odpowiedzi należy szukać w rozporządzeniu z 19 lutego 2002 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji.
Szkoła podstawowa prowadzi księgę ewidencji dzieci podlegających obowiązkowi rocznego przygotowania przedszkolnego i obowiązkowi szkolnemu, zamieszkałych w obwodzie szkoły.
Do księgi ewidencji wpisuje się według roku urodzenia:
• imię (imiona) i nazwisko dziecka,
• datę i miejsce urodzenia,
• adres zamieszkania dziecka,
• imiona i nazwiska rodziców (prawnych opiekunów) oraz adresy ich zamieszkania.
W rozporządzeniu jest zatem mowa o adresie zamieszkania, a nie zameldowania. Z tego wynika, że do księgi ewidencji dzieci należy wpisać adres cioci, pod którym dziecko aktualnie zamieszkuje.
W arkuszu ocen wpisuje się adres zamieszkania dziecka
Podobnie, jak w księdze ewidencji, w arkuszu ocen, również wpisuje się adres zamieszkania, a nie zameldowania.
We wzorach arkuszy ocen zawartymi w załączniku nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych na arkuszu ocen wpisuje się „imiona i nazwiska rodziców oraz adresy ich zamieszkania”.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaka jest podstawa prawna i konsekwencje zniesławienia w Internecie oraz rozpowszechniania przez ucznia nieprawdziwych opinii, niszczących reputację szkoły? Chodzi o zniesławienie szkoły jako instytucji.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- 1) Proboszcz parafii, w rejonie której znajduje się szkoła, zapowiedział wizytę biskupa i chęć spotkania z młodzieżą i nauczycielami w sali gimnastycznej. Na radzie pedagogicznej dyrektor poinformowała o tym fakcie i przedstawiła organizację spotkania. Jedna z nauczycielek zabrała głos, dlaczego nikt jej nie zapyta, jaka jest jej wola, tylko narzuca się (zmusza) do uczestniczenia w czymś, na co ona może nie wyraża chęci. Wg dyrektor, nauczycielka jest w pracy i ma sprawować opiekę nad uczniami. A to, jaki charakter ma spotkanie, nie ma związku z obowiązkami nauczyciela. Czy dyrektor słusznie rozumuje?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu niepublicznym jest wymóg powołania Rady Rodziców?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieją przepisy określające minimalny czas przerwy wakacyjnej dla niepublicznego punktu przedszkolnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zatrudniona w naszej placówce od sześciu lat na dwie godziny tygodniowo (pracuje tylko w naszej szkole), jako nauczyciel WOS-u jest nauczycielem kontraktowym. Praktycznie od początku jej zatrudnienia stwarzała sytuacje konfliktowe w stosunku do uczniów. Próby rozmowy z Panią, gdzie próbowano pomóc jej w związku z brakiem doświadczenia w pracy z gimnazjalistami nie dają rezultatów. Uczniowie nie chcą uczestniczyć w zajęciach, bo Pani krzyczy na nich, opowiada różne niestworzone rzeczy (tak przekazują to uczniowie). Zdarzyło się (z opowieści uczniów), że powiedziała w klasie, że "dyrektor żyje z Panią od polskiego, a wuefista z inną Panią z jakiejś tam szkoły". Uczniowie w proteście "za te bzdury" źle zachowują się na lekcjach, dokuczają nauczycielce, ta pisze im uwagi i prowadzi z nimi wojnę. Oceniane kartkówki nie są pokazywane uczniom, nie daje szans tzw. poprawy ocen itp. Lekcje (właściwie trudno nazwać je lekcjami), które prowadzi są często przerywane przez interwencje wychowawcy czy też dyrektora. Na słowa dyrektora: "Pani dziś poniosła klęskę na lekcji, ponieważ krzyczała Pani do uczniów, nie pozwoliła dojść do słowa uczniowi (uczniom) i mnie; Pani odpowiada: Ja to chciałam zrobić medialnie (???). Na zajęcia wychodzi negatywnie nastawiona (już sama postawa o tym mówi), co oczywiście wyczuwają uczniowie i zaczynają się wzajemne przekomarzania. Oczywiście Pani podaje temat i podaje treści (stara się), jednak skutek jest mierny, trudno mówić o osiągnięciu celów lekcji. Rodzice zwracają się do dyrekcji o rozwiązanie problemu ponieważ jest to przedmiot egzaminacyjny, dodatkowo uważają, że ta Pani słownie i poprzez swoje zachowanie podważa autorytet innych nauczycieli. Żądają konfrontacji i natychmiastowych działań. Proszę o pomoc prawną i wskazówki co do rozwiązania problemu.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe