Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uprzejmie proszę o informację, czy rzeczywiście, zgodnie z nowymi przepisami, nie ma obowiązku zasięgania opinii rady pedagogicznej dla arkusza organizacyjnego, jedynie związków i KO. Proszę o wskazanie podstawy prawnej.
Opiniowanie organizacji pracy szkoły, o którym mowa w przepisie art.70 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe ( Dz.U.z 2017r. poz.59 późn.zm.), oznacza przede wszystkim prawo do opiniowania i zgłaszania uwag do arkusza organizacji szkoły, o którym mowa w art.110 ustawy Prawo oświatowe.
Podstawę prawną opiniowania arkusza organizacji pracy szkoły przez radę pedagogiczna stanowi art.70 ust.2 pkt 1 ustawy Prawo oświatowe.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe ( Dz.U.z 2017r. poz.59 późn.zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
-
Mam uczniów w szkole , którzy mieli język niemiecki w szkole podstawowej. Zorganizowałam dla nich grupę kontynuującą język niemiecki jako drugi w szkole. Diagnoza wstępna wykazała brak elementarnej wiedzy i umiejętności. Nie ma możliwości prowadzenia zajęć na wyższym niż początkowym poziomie. Czy w takiej sytuacji można prowadzić zajęcia z języka niemieckiego jako drugiego od podstaw pomimo tego ,że uczniowie mieli język niemiecki w szkole podstawowej. Jeżeli nie, to proszę o informację co należy zrobić.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry.
Ustawa - Zasady klasyfikowania i promowania uczniów w kwestii egzaminów klasyfikacyjnych mówi, że RP może wyrazić zgodę na zdawanie egzaminów klasyfikacyjnych. Mam pytanie: jeżeli uczeń nie zwróci się z prośbą o egzamin - co wpisujemy uczniowi do arkusza ocen i na świadectwo i jak to skutkuje w kwestii promocji? Rozwijając myśl, jeżeli uczniowi RP nie zgodzi się na egzamin (np z powodu godzin nieusprawiedliwionych) lub jeżeli uczeń nie przystąpi do egzaminu klasyfikacyjnego - to co wpisujemy uczniowi do arkusza ocen i na świadectwo i jak to skutkuje w kwestii promocji końcoworocznej?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
B. Koś
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Odział szkoły ponadgimnazjalnej liczy 25 uczniów, w tym 1 uczeń ma przyznane nauczanie indywidualne. Czy na zajęciach z języków obcych należy ten oddział podzielić na grupy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel posiadający kwalifikacje do prowadzenia gimnastyki korekcyjnej może prowadzić zajęcia rehabilitacyjne z dzieckiem posiadającym orzeczenie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel przebywający na kwarantannie, po wyrażeniu zgody, może prowadzić lekcje zdalnie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe